Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  And jakt  (läst 1859 gånger)

Sjuksyrran

  • Inlägg: 2
And jakt
« skrivet: 08 nov-19 kl 20:23 »
Hej!
Bor i ett hyrhys där hyresvärden arrenderat jakträtten till jaktlag.
Vi bor ca 20 m från en konstgjord sjö som även den hyresvärden har skapat. Sjön är ca 125 x 550 m
Bor många fåglar änder svanar här nu. Vi har bott här i 7 år och ingen veterligen jakt har förekommit under denna tid vid sjön under åren vi bott här. Idag kom en av jaktlagets medlemmar och berättade att de tänker skjuta änder i morgon vid skön En timma på kvällen!!!  Fick en smärre chock!!! De djuren är ju våra polare vi ser o lever med dem varje dag!!! Dessutom är det inte trevligt om det viner hagel hur som helst här.
Ringde hyresvärden men han gör inget då han har arrenderat ut jakträtten
Frågan är nu har någonsom helst rättighet att motsätta mig det hela eller måste jag bara finna mig i? Tacksam för hjälp

Landet

  • Inlägg: 803
    • Västerbotten
SV: And jakt
« Svar #1 skrivet: 08 nov-19 kl 20:55 »
Så länge de sköter sig enligt lag och regelverk kan ni inte göra mycket mer än att visa erat missnöje. Sedan om det är så konstruktivt är ju frågan...  Bättre då att köpa marken och säga upp jaktarrendet.

Sjuksyrran

  • Inlägg: 2
SV: And jakt
« Svar #2 skrivet: 08 nov-19 kl 23:15 »
Tack för svar!
Eftersom jag googlat runt lagar mm nu ett bra tag och inte hittat någon som helst antydning till min fördel så ante jag att det var nog så, men ville ändå slänga ut frågan.

Jesus Kristus Är Guds Ord

  • Inlägg: 349
    • Bohuslän
SV: And jakt
« Svar #3 skrivet: 09 nov-19 kl 09:08 »
du borde kunna varna dina vänner.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

804 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, Be, per.martinsson, Björkris

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser