Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fröer önskas  (läst 2274 gånger)

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
Fröer önskas
« skrivet: 01 mar-08 kl 23:00 »
Detta är en ny tråd där du kan efterlysa fröer!

Regler för den som kan erbjuda det efterlysta fröet:

1. Skicka privat meddelande av typen "Jag har det du önskar" till den som vill ha fröet. Svara inte på inlägget i forumet! Sådana meddelanden kommer tas bort från forumet.

Regler för dem som vill göra andra typer av svar på inlägg:

2. Om du har tips som du vill att även andra ska ta del av så är det (tills vidare och på prov) OK att svara i tråden.
Om du har kommentarer av diskussionskaraktär till förfrågningarna, så föreslår jag att du startar ny tråd för detta. Om du svarar i den här tråden kommer ditt inlägg förmodlingen flyttas till ny tråd med lämpligt ämne.

Regler för den som efterlyser frö:

3. Alla fröefterlysningar bör postas i denna tråd. Fröefterlysningar som postas i andra trådar kommer troligen flyttas till denna.

4. Har du fröer att erbjuda i utbyte så föreslår jag att du skriver så här: Jag kan erbjuda fröer i utbyte. Se mina erbjudanden under "Fröer erbjudes". Dock om du bara vill erbjuda dessa fröer till den som har just det du önskar så får du skriva det här. Men var då tydlig med att fröerna enbart erbjuds till den som kan ge dig det frö du vill ha.

5. Erbjuder du något annat i ersättning kan du skriva det här eller meddela när du får privat meddelande/epost.

6. Ta bort din efterlysning när den inte gäller längre. Redigera om den om dina önskemål ändras. (Eller radera och skriv nytt.)

7. Om du blir missnöjd med fröet så meddela detta. Meddela i första hand den du fått fröet av. I andra hand mig i privat meddelande.
Dock tar varken jag eller alternativ.nu något ansvar för frökvaliteten eller enskilda personers affärsmoral. Det enda vi kan göra är att försöka stävja oseriös verksamhet.

Tråden kommer vara fastklistrad högst upp för lätt tillgänglighet.

Anders Skarlind, moderator
« Senast ändrad: 06 jul-08 kl 19:27 av Anders Skarlind »

annika

  • Inlägg: 140
    • Bohuslän
SV: Byta fröer?
« Svar #1 skrivet: 11 apr-08 kl 11:53 »
Hej jag söker fröer/plantor av rankspenat, någon som har?Jag har lite av varje att byta med t ex. chili, olika tomatfröer eller om du vill ha pengar istället /Annika
« Senast ändrad: 25 apr-08 kl 22:01 av annika »

Anders Plogen

  • Inlägg: 211
    • -
SV: Fröer önskas
« Svar #2 skrivet: 22 maj-08 kl 18:22 »
Jag letar efter en solros till fröproduktion i zon 4. Den måste kunna sås på friland och ändå hinna ge skapligt med moget frö. Därför är det nog bra om den är ganska liten och låg.

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
SV: Fröer önskas
« Svar #3 skrivet: 06 jul-08 kl 19:26 »
Försöket med denna tråd föll mindre väl ut. Det kan därför inte motiveras att ha den klistrad överst längre.

Reglerna blev kanske för krångliga eller på annat vis krävande. Hellre än att ändra reglerna låser jag tråden.

Det är nu inom rimliga gränser fritt fram att efterlysa fröer i vilken tråd man vill, samt att svara på efterlysningar i trådarna om man så vill. Dock kan PM vara bättre i de flesta fall.
« Senast ändrad: 06 jul-08 kl 19:32 av Anders Skarlind »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

488 gäster, 4 användare (1 dolda)
Jens Lanestrand, Efwa, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser