Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var få tag på polstjärnan rosor som går att skicka till Hälsingland till rimling  (läst 1798 gånger)

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
Förra året fanns det typ överallt, men nu när man söker verkar ingen har...

Någon som vet var man får tag på Polstjärnan samt honungsros? (dvs zon V klätter ros) som kan skicka till Hälsingland utan att det kostar typ 500:- i frakt?

Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Cecilia i Hillsjöstrand

  • Inlägg: 432
  • Ett trädgårdsland... i Hillsjöstrand!
    • Gästrikland
    • Ett trädgårdsland i Hillsjöstrand
Jag har köpt rosor från Flora Linnea https://floralinnea.se/ som kommit fram i bra skick. Även Horto Green www.hortogreen.com har jag köpt plantor av med gott resultat, även rosor.

Tröttis

  • Inlägg: 15
    • Värmland
Om du fortfarande söker så kan jag fixa till en popstjärnan till dig så fort den har tinat upp :)

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
Om du fortfarande söker så kan jag fixa till en popstjärnan till dig så fort den har tinat upp :)

Tackar, det var snällt, men skall kolla till våren om jag hittar närmare först, tyckte de hade överallt förut men nu har plötsligt ingen dem längre här... :)

De och honungsrosor är de enda riktigt stora klätter rosor som fungerar bra häruppe.
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
Jag har köpt rosor från Flora Linnea https://floralinnea.se/ som kommit fram i bra skick. Även Horto Green www.hortogreen.com har jag köpt plantor av med gott resultat, även rosor.


Tackar, det skall jag kolla upp!
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
Perfekt!

Dock fyra månader innan de går att plantera här... *sukk* Nu längtar man ju helt klart till våren så att man kan beställa...

Behöver en bra väggtäckare vid köksfönstret som också är vacker att se på när folk kommer förbi. :)



Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

Carina Sjö

  • Inlägg: 1
Du kan be din närmaste plantskola beställa. Eller om du vill ha kvistar att föröka själv, så kan jag troligen skicka i maj. Eller om du har vägarna förbi Östersund

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
Tackar, tor det finns en hos mina föräldrar, skall höra med dem, men snällt att ni erbjöd. :)
Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser