Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ugnstermometer Husqvarna 3026  (läst 1947 gånger)

krikav

  • Inlägg: 449
    • Hälsingland
Ugnstermometer Husqvarna 3026
« skrivet: 19 jan-18 kl 10:36 »
Det har uppstått en mindre kris här hemma.
Termometern på vedspisen har pajjat och enligt frun så kan jag se mig i stjärnorna efter bröd innan det är ordnat.
Nu har jag fattat tycke för det här brödet så jag vill gärna lösa problemet.

Har googlat lite som hastigast, men termometern verkar inte säljas som separat reservdel,
Funderat på om man kan fixa det med en rökgastermometer, men det kanske blir onödigt fult.

Finns det några generella termometrar som man skulle kunna montera istället för orginal?
Har någon annan redan kommit på en markant förbättring och vill dela med sig?

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Ugnstermometer Husqvarna 3026
« Svar #1 skrivet: 19 jan-18 kl 10:42 »
Alla som har en probe som är lång nog och som man kan ha mellan ugnsluckan borde väl fungera

https://www.pricerunner.se/sp/ugnstermometer-digital.html

torbjorn

  • Inlägg: 13745
    • Medelpad
SV: Ugnstermometer Husqvarna 3026
« Svar #2 skrivet: 19 jan-18 kl 13:24 »
Många billiga ugnstermometrar har en kabel till givaren som  ser ut att vara värmetålig (rostfri omspinning osv), men innerledaren är isolerad med plast som mjuknar i värme, det blir kortslutning i kabeln första gången den ligger klämd i en varm ugnslucka.

Annars vet jag av några 3026/3027 -vrak, ett par står i ödehus och ett ligger ute. Något av dem kanske har en användbar termometer.  Men de är svåråtkomliga pga snöhinder för tillfället.

Hokuspokus

  • Inlägg: 41
    • Södermanland
SV: Ugnstermometer Husqvarna 3026
« Svar #3 skrivet: 11 feb-18 kl 09:18 »
Kjell o co har en analog ugnstermometer man ställer i ugnen för 49 kr. Akut lösning så du får bröd på bordet och värme av frugan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

798 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser