Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  varför laddar inte min amica a50 som den ska?  (läst 2805 gånger)

Albinw

  • Inlägg: 15
    • Dalarna
varför laddar inte min amica a50 som den ska?
« skrivet: 11 nov-17 kl 19:14 »
hej, jag har en amica a50 men det är nå fel då den inte laddar som den ska till batteriet, det sitter ett nästan nytt 45ah batteri i. men ah den laddar iallafall inte som den ska, den laddar lite hur den vill. vad kan det vara för fel? inget glapp någonstans tror jag iaf. :)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16882
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: varför laddar inte min amica a50 som den ska?
« Svar #1 skrivet: 11 nov-17 kl 19:57 »
Dietister en generatorplatta i den och den kan vara bristfälligt jordad.
Alternativt att det är glapp i någon kabel.

Eller så är det något allvarligt fel i generatorplattan.

Jag skulle börjat med att kolla jorden och de kablar som ansluter till batteriet.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: varför laddar inte min amica a50 som den ska?
« Svar #2 skrivet: 11 nov-17 kl 20:03 »
Någonstans bör det finnas en likriktare och förhoppningsvis också spänningsregulator för laddningen.  Har du något elschema så kan det vara intressant att ta en titt på till att börja med, så behöver man inte felsöka helt och hållet i blindo.

Laddspolen brukar vara lindad med så grov tråd att den är ganska robust och knappast går sönder av sig själv, annat än om det skulle ha kommit in lösa delar som har valsat runt innanför svänghjulet och skrapat sönder den.

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: varför laddar inte min amica a50 som den ska?
« Svar #3 skrivet: 21 feb-18 kl 01:31 »
Hej Albin Jag Har En Samma Likadan Mopedbil Som Dej Men Min Egen Amica A203 Men En Piaggio Sfera 50 NSL Moped Motor Den Startar Och Fungerar inte Häller Som Den Ska Allt Jag Funderar Och Undrar Mest På Om Över Med Den Om Jag Måste Kanse Eller Jag Behöver Byta Alla Delar Till Den För Att Få Den Att Fungera igen Jag Felsöker Den Själv Hela Tiden Vad Eller Villken Års Modell Är Det På Din Amica Själv Torbjörn Du Verkar Vara Riktig Skruv Och Mek Kunnig Om Du Har Ägt Och Haft En Likadan Mopedbil Så Kan Du Nog Hjälpa Mej Med Att Laga Och Få Fart På Min Amica Också Amican Är Viktig För Mej Jag Behöver Den För Att Åka Och Handla Mat Och När Jag Åker Till Skolan Därför Snälla Hjälp Mej Någån Hälsningar Robin

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: varför laddar inte min amica a50 som den ska?
« Svar #4 skrivet: 21 feb-18 kl 19:50 »
Albin Du Har Använder Fel Batteri Det Ska Vara Du Måste Ha Ett Fullt Laddat Bil Batteri Med 60 Ah Typ Starkare Än Det Batteriet Som Du Har Kopplat Eller Monterat in Fel i Amican Det Finns Mkt Bra Batterier Du Kan Köpa På Biltema.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser