Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna Hundglädjetråden  (läst 20448 gånger)

Luff

  • Inlägg: 998
    • Västergötland
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #60 skrivet: 11 sep-12 kl 20:57 »
Första valpkursdagen. Helkul men å vad glad jag är att att jag inte har ett bjäfsmonster till minihund. Humla mopsade lite med de andra medans Fiffi tyckte dom var mest otäcka - en spaniel tyckte hon verkade säker och snusade lite på.
Nu ska vi öva kontaktövningar till nästa gång (vi har ju tjuvtränat lite) och sen får vi se vad som händer.
//Luff

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #61 skrivet: 23 nov-12 kl 00:50 »
    Tänk, idag fyller min älskade lilla Tokvalp :-* 1 år, vad tiden gått fort och vad mycket
 roligt vi haft ihop redan, hoppas vi har måååånga år kvar ihop!
     Mvh
    Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

fastfrusen

  • Inlägg: 1200
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #62 skrivet: 23 nov-12 kl 11:05 »
Lilla damen (nu tre år) är så duktig som ledarhund!!  :D :D :D

Just nu delar hon bur med en äldre herre i god kondition. För en vecka sen prövade jag att ha dom båda framför sparken (modifierad med skidor under, skotermattebroms och snöankare), i "vifte" (hundarna går bredvid varandra) komplett kaos, Klang (den äldre herren) skulle lukta på allt, glömde bort att springa och nafsade efter Salmiak (min lilla dam) när det gick för fort.

Igår knåpade jag ihop ett "mini linsett" där Salmiak kan gå framför Klang. Å så tog vi en tur. Föret var fantastiskt, det var månljus och båda hundarna jobbade fantastiskt fint!  :D :D :D

Det gick så bra att sambon (som var med på sin snöcykel) höll med mig fullt ut om att vi borde skaffa en hund till när vi listat ut vad som är upp och ner på "tvåbeningen" som kommer i vår...  :D ;)
"If you freeze in the arctic, its because you are a lazy bastard!" ;-)

Jogar

  • Gäst
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #63 skrivet: 26 nov-12 kl 16:17 »
Nya familjemedlemmen Ziva. Strävhårig vorsteh. 8 veckor.  :D

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #64 skrivet: 23 dec-12 kl 19:30 »
Äntligen :)
Nu har jag fått hjälp att förklara för unghunden vad jag förväntar mig av honom bland fåren, och tänk vilken skillnad det blev på en gång!
 Nu har vi börjat samarbeta istället för att strida om fåren :-*
Visdomsord från min Brukstränare: Kom ihåg att hundar aldrig gör något för att "Djävlas", det är bara vi som inte har förklarat tillräckligt bra vad dom ska göra.
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

LimJans

  • Inlägg: 8885
    • Dalarna
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #65 skrivet: 10 jan-13 kl 13:38 »
Glädje för min hund är när det blir stekt korv över från lunchen på jobbet  :D

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #66 skrivet: 12 jan-13 kl 14:20 »
Tänk så mycket glädje jag får av hundarna varje dag!
Nån blir glad när man kommer hem :)
Nån som Alltid är pigg på att hitta på något skoj och träna :)
Nån som gör att man kommer iväg och träffar en massa nya vänner :)
Vallningsträningen går framåt nu och Lydnadsträningen är så kul :)
Ja, det är mycket Hundglädje nu ;D
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #67 skrivet: 16 aug-13 kl 20:17 »
Äntligen!
Min lilla tokhund börjar fatta något :)
Jag får honom längre och längre ut från fåren!
Istället för att vända sig mot fåren med en djävulsk >:D min när jag säger gå höger och vänster så Går han faktiskt ut höger och vänster!
Det har tagit tid för mig att lyckas komma in i hans hjärna i vallningen men nu finns jag nog där nånstans :)
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Nena

  • Inlägg: 270
    • Dalsland
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #68 skrivet: 16 sep-13 kl 19:44 »
Gammeltiken under stolen och syster yster på täcket under arbetsbordet, nyss hemkomna efter en löptur med matte. Vad skulle jag göra utan dessa två kärleksgivande varelser nu när barna är utflugna å gubben på jobb under veckorna? Love :-* :-* :-*
Lev livet grönare så blir jorden skönare

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #69 skrivet: 02 apr-14 kl 11:26 »
Vi har fått hem en Lillebror :)
En 6 månaders BCkille som är just lillebror till min "valp" som nu är 2 år...
Allt funkar i flocken och det ska bli så kul att börja träna honom på får, stackars Storebror har
väl fått ta dom värsta nybörjarsmällarna från min sida...
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

 

Charlotte

  • Inlägg: 5285
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #70 skrivet: 29 maj-14 kl 01:06 »
Hemma efter en helt otroligt bra kursdag :)
Storebror fick gå kurs och Lillebror sitta och titta på, ja, hans uppfödare provade honom lite och tyckte att han gjort framsteg, så glad att jag måste gjort nåt rätt ;)
Storebror var så härligt lugn och fin, tänk när ska jag få in i skallen att om jag är lugn när vi vallar så är han det också...
Vi fick med oss en massa bra tips och övningar, ligger här och väntar på att det ska bli morgon så jag får ut och träna ;D
Mvh
Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Kretsloppan

  • Inlägg: 726
    • Södermanland
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #71 skrivet: 09 jul-14 kl 00:10 »
Lilla Doris fyllde tre år idag. Vi uppvaktade med sång och falu- och köttfärsbakelse. Ingen kan sitta fint i soffan som Doris  ;).




Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #72 skrivet: 09 jul-14 kl 10:33 »
Så söt  :-*
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Kretsloppan

  • Inlägg: 726
    • Södermanland
SV: Allmänna Hundglädjetråden
« Svar #73 skrivet: 09 jul-14 kl 11:49 »
Så söt  :-*
Visst är hon  :)! I höstas blev hon ormbiten i nosen så hon blev inlagd. Hon svällde upp helt groteskt och vi var mycket oroliga men det gick bra. Hon är familjens gosgris och mattes prinsessa. Bästa hund jag haft.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

783 gäster, 3 användare
xaelanar, GE202, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser