Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äntligen har dom kommit!!  (läst 2543 gånger)

nattis

  • Inlägg: 44
    • Blekinge
Äntligen har dom kommit!!
« skrivet: 27 aug-05 kl 13:16 »
I går kvåll fick Ronja vår Linderösugga äntligen sina små trynisar  :) 11 stycken blev det.

Så småningom kommer några att behöva nya hem  ;)
På gården finns Värphöns, dvärgsilkeshöns, Islänska, Barnevelder, Plymouth Rock, vaktlar m.m
Ankor, gäss, kaniner, linderögrisar, en flock får och några getter samt en ponny

HP

  • Inlägg: 193
    • Ångermanland
Re:Äntligen har dom kommit!!
« Svar #1 skrivet: 28 aug-05 kl 08:48 »
Hur länge- på ett ungefär- dröjer det innan de vill flytta hemmifrån?
Vi har nyligen skaffat gård och ska införskaffa lite djur- ko, får, höns & grisar, är tanken.
Men, skynda långsamt måste man ju göra... Även om det är svårt ibland när man så gärna vill....
If You Run You'll Just Die Tired

nattis

  • Inlägg: 44
    • Blekinge
Re:Äntligen har dom kommit!!
« Svar #2 skrivet: 31 aug-05 kl 11:22 »
 :) GRATTIS till Gården!!

I början av November blir dom leveransklara, men vi har inte nån bråska att bli av med dom....det är väl i så fall bara galtarna som man vill veta vilka som ska få fortsätta att vara galt.

Och visst vill man ha allt på en gång  :) vi skulle skynda långsamt, men allt har gått så fort  ;) men kul är det!!

Är du intresserad så hör av dig.
På gården finns Värphöns, dvärgsilkeshöns, Islänska, Barnevelder, Plymouth Rock, vaktlar m.m
Ankor, gäss, kaniner, linderögrisar, en flock får och några getter samt en ponny

HP

  • Inlägg: 193
    • Ångermanland
Re:Äntligen har dom kommit!!
« Svar #3 skrivet: 04 sep-05 kl 14:44 »
Hallå!
Har nu försökt bearbeta pojkvännen, men han tycket att vi ska ta det lugnt... *suck* Jag håller väl förvisso med, men i alla fall... Vill, ju!
Hur somhellst; "spara" inga till oss. Jag hör av mej om jag lyckas få honom att ändra sej och ser om ni har några småttingar "kvar", då!
Tack ändå!
HP
If You Run You'll Just Die Tired

nattis

  • Inlägg: 44
    • Blekinge
Re:Äntligen har dom kommit!!
« Svar #4 skrivet: 05 sep-05 kl 14:58 »
Oki!!
Lycka till med övertalningen  :)

Du är välkommen att höra av dig, kanske vid ett senare tillfälle, vi får ju fler till våren.

Nattis
På gården finns Värphöns, dvärgsilkeshöns, Islänska, Barnevelder, Plymouth Rock, vaktlar m.m
Ankor, gäss, kaniner, linderögrisar, en flock får och några getter samt en ponny

andreana

  • Gäst
Re:Äntligen har dom kommit!!
« Svar #5 skrivet: 05 jan-06 kl 13:14 »
Hej!
Har ni några grisar kvar? vet att det är lite sent men,
/ andrea

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Äntligen har dom kommit!!
« Svar #6 skrivet: 06 jan-06 kl 13:57 »
Hej.

Jag kommer att ha smågrisar att sälja snart. Väntar tillökning i februari och i april. Och det är mina Linderödssuggor Hilda och Hildur som väntar smått.

Så spara mitt telefon nummer 0644-500 20. Vi är genbanks nummer 881. Vår Galt heter Balder.
« Senast ändrad: 19 feb-06 kl 21:54 av christine »
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

nattis

  • Inlägg: 44
    • Blekinge
Re:Äntligen har dom kommit!!
« Svar #7 skrivet: 09 jan-06 kl 10:23 »
Hej Andrea! kultingarna är sålda, men vi räknar med nya under Mars månad.

Birk och Ronja kommer från 2 olika genbanker, det var meningen att vi skulle söka genbanksnr. Så vi kommer att göra slag i saken nu  :). Men vi kommer övervägande att föda upp smågrisar till slakt.
Det är stor skillnad på efterfrågan av genbanksdjur här uppe och i södra sverige, har bott i Skåne i 18 år  ;)

Önskar alla en god fortsättning på det nya året/ från ett kallt men soligt Norrbotten :)
På gården finns Värphöns, dvärgsilkeshöns, Islänska, Barnevelder, Plymouth Rock, vaktlar m.m
Ankor, gäss, kaniner, linderögrisar, en flock får och några getter samt en ponny


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

518 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser