Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ge höns gräsklipp?  (läst 2032 gånger)

Hugo-

  • Gäst
Ge höns gräsklipp?
« skrivet: 12 jul-20 kl 14:05 »
Jag vet att det finns fler trådar men ingen har nämn nåt om avgaser i klippet?, om man ska ge (exempelvis som strö)
 ??? ??? ???

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Ge höns gräsklipp?
« Svar #1 skrivet: 12 jul-20 kl 16:08 »
Avgaserna blåser inte genom gräsklippet, men jag tycker du skall överväga att köra på alkylatsoppa för din egen skull.

Vi har en vanlig bensindriven klippare med uppsamlare (som vi kör på Aspen), men oftast använder vi en lite mindre, eldriven klippare. Tre uppsamlingar per batteri klarar den, vilket är alldeles lagom till hönsen här.

 

Hugo-

  • Gäst
SV: Ge höns gräsklipp?
« Svar #2 skrivet: 12 jul-20 kl 18:02 »
Avgaserna blåser inte genom gräsklippet, men jag tycker du skall överväga att köra på alkylatsoppa för din egen skull.

Vi har en vanlig bensindriven klippare med uppsamlare (som vi kör på Aspen), men oftast använder vi en lite mindre, eldriven klippare. Tre uppsamlingar per batteri klarar den, vilket är alldeles lagom till hönsen här.

Okej tack så jätte mycket då vet jag :-[

KWanchai70

  • Inlägg: 2
    • Västmanland
SV: Ge höns gräsklipp?
« Svar #3 skrivet: 18 feb-21 kl 10:36 »
Vad är problemet med detta avgaser?

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Ge höns gräsklipp?
« Svar #4 skrivet: 18 feb-21 kl 12:39 »
Avgaser från förbränningsmotorer är inte nyttiga, och kör man på vanlig bensin som ju innehåller aromater så är det ännu sämre för hälsan. Men det är den som går med gräsklipparen som får en dos att räkna med, inte gräsklippet som man ger till hönsen.

Sedan är det inte bra att bränna fossilbränsle om man kan låta bli.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

576 gäster, 2 användare (1 dolda)
Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser