Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Spritärtan utrotningshotad?  (läst 3772 gånger)

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
Spritärtan utrotningshotad?
« skrivet: 05 maj-18 kl 12:06 »
Jag gillar spritärtor, dom är så matiga och goda. Härdiga och bra, man kan så tidigt. Har märkt att det blivit nästan omöjligt att få tag i frön i affärerna. Dom säljer bara märgärtor. Vad tycker ni, gillar ni inte spritärtor eller är det affärerna som tror att märgärtor är bättre? Hankar mig fram genom att ta eget frö. Har faktiskt inte sett en enda affär som säljer spritärtor.

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: Spritärtan utrotningshotad?
« Svar #1 skrivet: 05 maj-18 kl 12:27 »
Runåbergs hade tre sorter varav en slut i lager men den gick att få tag i via sneckenströms https://www.sneckenstrom.se/fron/ovriga-koksvaxter-gronsaker/spritart-meteor.html
Har inte kollat lindbloms eller övriga frö leverantörer

 

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
SV: Spritärtan utrotningshotad?
« Svar #2 skrivet: 10 maj-18 kl 16:05 »
Är ju bra den finns på nätet, men det är oroande att de försvinner från affärerna. Tittar alltid efter den när jag ser ett fröställ. Var på Willys idag och där hade de den faktiskt. Tänkte köpt en påse, men tyckte att 25 kr var för mycket. Har ju egna frön kvar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 4 användare
xaelanar, ärt, Ulmusglabra, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser