Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Duvmineraler o ihopparning  (läst 2323 gånger)

Suzniz

  • Inlägg: 175
Duvmineraler o ihopparning
« skrivet: 08 dec-07 kl 18:46 »
Fråga 1. Mina duvor är visserligen gamla men ser riktigt eländiga ut nu. Jag har inte hunnit ta i det innan men måste få tag på en mineralsten el liknande till dem. Var kan jag köpa det? på nätet? Har inte kollat i någon affär men det borde de ju inte ha hemma. Är ju inte värst vanligt med duvor.
Fråga 2. En av mina duvor dog som var ihopparad. Nu ser den andra så ensam ut. Jag har fler duvor som inte är par men han verkar inte intresserad alls av att hitta någon ny. Är det så att de inte ompararihop sig när någon partner dör eller är det bara för att det inte är avelssäsong just nu och att han kommer igång med någon ny till våren. Han är runt fyra år vad jag kan tänka mig. /Susanne
Söker mig ut till djur och natur när livet tränger på. Har en underbar familj: Make och två tjejer på 3 ½ och 6 år. 4 gossiga getter, 3 katter, myskankor, dvärg kochin, påfågelduvor, kaniner och marsvinet Knasper.

Gessie

  • Inlägg: 39
    • Björkbygdens
Re:Duvmineraler o ihopparning
« Svar #1 skrivet: 11 dec-07 kl 20:19 »
Hej!
Högberga AB har duvprodukter. www.hogbergaad.se. En del Granngården har också.
Ibland är det svårt att få ihop nya par, ibland lätt...
Ju större flock ju lättare och tvärtom.
Jag brukar ändra om i duvhuset, flyttar runt sandbad, vattenbad, sätter in några nya buskar (nu är det fint med liten julgran..) då brukar det bli nyfiken rörelse på flocken och nya flörtar kan uppstå!
Lycka till!
Mvh
Annika
Föder upp dvärg kochin (gul columbia) och myskankor.
Har Björkbygdens kennel - Fransk Bulldogg.

Suzniz

  • Inlägg: 175
Re:Duvmineraler o ihopparning
« Svar #2 skrivet: 12 dec-07 kl 13:04 »
Mina duvor bodde hos ankorna förut, på en hylla, men nu flyttade jag in dem till hönsen, så då kan man kanske hoppas på nya flirtar. De är ju inte så många men man kan ju hoppas...  :)
Tackar.
Söker mig ut till djur och natur när livet tränger på. Har en underbar familj: Make och två tjejer på 3 ½ och 6 år. 4 gossiga getter, 3 katter, myskankor, dvärg kochin, påfågelduvor, kaniner och marsvinet Knasper.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 3 användare
torbjorn, skogaliten, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser