Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Parningstider och blod...  (läst 2440 gånger)

cocosbusen

  • Inlägg: 147
    • Bohuslän
Parningstider och blod...
« skrivet: 17 okt-14 kl 08:49 »
Så var det dags för brunstiga flickor och upptagen lill-bock...

Häromdagen när jag kom ut till getterna var en av mellantjejerna (1 år gammal) alldeles blodig...på kroppen, men mest runt svansen/baken. Såg inga skador så min tanke var att det kanske även i getvärlden händer att man blöder vid "första gången" så att säga. Allt fortsatte väl och tösen älskar lille bocken. Ville gärna ha mer  :)

Men...igår kväll var han på en av våra äldre som varit med förr och vi såg att det kom blod även då...min tanke idag är; -Är det h a n som blöder? Har han fått jobba för hårt? Eller vet han inte riktigt hur man gör?
Bocken är född i mars förra året så han är ingen  erfaren liten herre om man så säger.

Är det här ett "vanligt" problem isf? Har ännu inte undersökt honom men tänkte ta en titt senare idag när jag har tid...

Någon som har erfarenhet av detta? :o :)

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Parningstider och blod...
« Svar #1 skrivet: 29 okt-14 kl 19:55 »
Har ännu inte undersökt honom men tänkte ta en titt senare idag när jag har tid...

Hur har det gått?

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Parningstider och blod...
« Svar #2 skrivet: 27 nov-15 kl 22:22 »
Det är inte normalt att en get blöder vid betäckning.  Jag har sett liknande blod enstaka gånger, men inte lyckats lista ut varifrån det kommit.  Bockens ålder brukar inte ha någon betydelse.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

804 gäster, 5 användare
GE202, xaelanar, Tångräkan, von tratt, per.martinsson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser