Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är rimligt pris på Oxford Down?  (läst 1094 gånger)

Hejja

  • Inlägg: 39
    • -
Vad är rimligt pris på Oxford Down?
« skrivet: 25 jun-13 kl 19:25 »
Hej på er!
Har en fråga ang mina Oxford Downfår igen...
Har en Oxford Downtacka som jag ska sälja. Hon är född våren 2012 och båda föräldrarna har stamtavla (Har fött upp henne själv). Men jag är inte ansluten till Elitlamm så då räknas hon väll som okänd härstamning? Så... vad är rimligt pris att ta för henne? Hon fick ett tacklamm för någon vecka sedan som jag dock tänkte slakta.
När jag köpte mina får gav jag 2000 kr/ st för en tacka som var ca 5 månader gammal. Kan tillägga att jag ska sälja denna tackan till en kompis så vill inte ta överpris utan ett rimligt sådant.

Sen har jag en fråga till...
Köpte även en bagge Oxford Down som är mycket trevlig i sättet. Har stamtavla på han men han är inte visad. Han är född 2011. Gav 2500 kr för han som bagglamm. Vad är rimligt pris för han om man säljer han till avel och säger man att han har stamtavla efter som jag fick med det?

Ni som är insatta i detta skriv gärna ca priser då jag inte har en susning.
Bor på gård tillsammans med sambo och dotter. Har sedan barnsben alltid haft ett stort intresse för djur. På gården finns Hästar, Hundar, Får, Höns och en Katt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

375 gäster, 3 användare (1 dolda)
Be, skräptanten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser