Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppåt på baggauktionen på Gotland  (läst 832 gånger)

Henning

  • Inlägg: 706
Uppåt på baggauktionen på Gotland
« skrivet: 26 sep-07 kl 16:27 »
hade nöjet att närvara vid auktionen på gotlansbaggar i går. Det var en positiv stämning, många snygga baggar och bra priser. 25 000 kr blev toppriset för en bagge från Esta i Sörmland (två gotlänningar slogs om den) Medelpriset blev 7400 och ca 50 baggar såldes.

På lördag är det dags för auktionen i Jönköping. Även om man inte köper någon bagge är det ett utmärkt tillfälle för den som vill lära sig mer om Gotlandsfår. Man kan jämföra olika besättningars bagglamm, knyta kontakter, besöka utställningsmontrarna käka grillat lamm och ha det allmänt trevligt.

javill

  • Inlägg: 11409
    • Blekinge
    • Glirnashopen
Re:Uppåt på baggauktionen på Gotland
« Svar #1 skrivet: 26 sep-07 kl 19:54 »
Det låter spännande Henning. Hade gärna åkt till Jönköping i helgen men,  får stå över till nästa år. Kanske kan jag ha en egen bagge med dit då?!  :D Jag var inne på elitlamm och kollade vilka av baggarna som skulle säljas på som kunde passa släktmässigt med mina tackor. Det var lite spännande tycker jag nog. Ett önskemål är att det även ska finnas bilder på dem framöver.  :)

Var det några baggar som blev osålda på Gotland?
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

541 gäster, 4 användare
Stengrim, Okulärbesiktning av Byrålåda, javill, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser