Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tips på höstpyssel  (läst 2882 gånger)

AliceIUnderlandet

  • Inlägg: 79
    • Skåne
Tips på höstpyssel
« skrivet: 28 sep-09 kl 11:40 »
Nu har regnet och höstrusket kommit till Skåne och jag är sjukt sugen på att höstpyssla. Är det någon som har roliga tips på vad man kan göra?

I eftermiddag tänkte jag måla några gamla glasburkar som ligger och skräpar som med lite ståltråd ska få bli fina lyktor att hänga ute.

EvaE

  • Gäst
SV: Tips på höstpyssel
« Svar #1 skrivet: 28 sep-09 kl 11:53 »
Hej.

Igår gjorde jag & flickorna höst tavlor. Vi plockade löv i höstens vackra färger av olika trädsorter,
sen satte vi ihop det snyggt på lamineringspapper & in i lamineringsmaskinen. Flickorna vart
supernöjda & vi fick vackra konstverkt på väggen i köket :)

//
Eva

LillaSophie

  • Inlägg: 2523
  • Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
SV: Tips på höstpyssel
« Svar #2 skrivet: 25 okt-09 kl 00:29 »
när jag var barn brukade mamma och jag gå ut för att samla kastanjer, både skalen och det som är i (kärnorna?). sen byggde vi gubbar och hästar och sånt av dem genom att borra hål i dem och sticka in tändstickor som armar och ben.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Vilse i pannkakan

  • Inlägg: 29
  • Mina pumpor
SV: Tips på höstpyssel
« Svar #3 skrivet: 06 dec-09 kl 19:29 »
Det är jättekul att göra fina förvaringsburkar av konservburkar. Man kan limma på vackert papper eller tyg både invändigt och utvändigt. Sen kan man stoppa penslar, pennor eller småsaker i.

Många hälsningar Vilse! :D
Vilse i pannkakan

AliceIUnderlandet

  • Inlägg: 79
    • Skåne
SV: Tips på höstpyssel
« Svar #4 skrivet: 07 dec-09 kl 11:51 »
Det är jättekul att göra fina förvaringsburkar av konservburkar. Man kan limma på vackert papper eller tyg både invändigt och utvändigt. Sen kan man stoppa penslar, pennor eller småsaker i.

Många hälsningar Vilse! :D

Åh vilket bra förslag! Jag som har en massa konservburkar liggande som jag inte hunnit återvinna. :)

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Tips på höstpyssel
« Svar #5 skrivet: 07 dec-09 kl 12:00 »
För ett par år sedan samlade jag fina höstlöv och små vildäpplen. Jag hade några gamla röda ljusstumpar som jag smälte och doppade löven och äpplena i. Löven doppade jag två gånger och äpplena fler. Jag lade dem på bakplåtspapper för att torka. På så sätt behöll löven sina färger (som oxå blev lite förstärkta av det röda stearinet) och de skrumnade inte. Jag använde dem att göra dörrkransar och mobiler av. Vill man kan man doppa i strösocker efter sista doppet.
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser