Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stressad gris  (läst 2871 gånger)

Brudkulla

  • Inlägg: 1
    • -
Stressad gris
« skrivet: 18 jun-18 kl 16:59 »
Har en minigris sedan en tid tillbaka.
Han springer fram och tillbaka i hagen. Så en jordig stig uppståt. Vi gav han två linderöds grisar som sällskap.
Han är inhängnad och sen är en större hage gjord utanför hans hage där linderödsgrisarna går.
Tanken är att dom ska få vänja sig vid varandra lite innan vi släpper ihop dem.
Men minigrisen springer fortfarande fram och tillbaka.
Tips på vad man kan göra?!
Upplever att han blir stressad då vi går ifrån honom.
Kanske blir stressad av att dom stora kan gå ifrån honom pga att hagen är rätt då stor.
Men även om dom står alldeles brevid minigrisens inhängnad så springer han fram och tillbaka.

Tacksam för svar

ankra

  • Inlägg: 2
  • Vegansk och pigg 54åring som vill till Jämtland
    • -
SV: Stressad gris
« Svar #1 skrivet: 19 jun-18 kl 21:08 »
Hejsan.
Vet inte så mycket om grisar mer än att man måste ha minst två stycken för att de ska må bra. Så du ör nog på rätt väg genom att ha skaffat fler. Men de ska nog helst gå tillsammans. Sen vet jag inte om det måste vara samma ras - men det kanske du kan googla på. Lyckat till.
Mvh Anna


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu

Lotta78

  • Inlägg: 39
    • Skåne
SV: Stressad gris
« Svar #2 skrivet: 22 aug-18 kl 08:56 »
Är det verkligen en god idé att sätta minigrisen ihop med linderödare? Du är medveten om att gyltor o suggor blir mellan 100-150 kg och en galt upp emot 250 kg? Minigrisen kommer att stå lägst i rangordningen och det lär inte bli något roligt liv precis.

lidhemsgront

  • Inlägg: 8
  • http://lidhemsgront.blog.se/
    • Östergötland
SV: Stressad gris
« Svar #3 skrivet: 27 okt-18 kl 13:47 »
Jag skulle antingen slakta minigrisen till mat eller skaffa en minigris av motsatt kön så du får kultingar. Släpp inte ihop dem. Minigrisen får det svårt att få i sig mat, då de andra kommer att kasta iväg hen och äta upp alla hens mat.

http://lidhemsgront.blog.se/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

311 gäster, 3 användare
xaelanar, isa, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser