Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Introducera ny minigris till två kastrater  (läst 1615 gånger)

Prinsessan Fisfot

  • Inlägg: 2
    • Uppland
Introducera ny minigris till två kastrater
« skrivet: 12 jul-17 kl 20:39 »
Hej,
Jag behöver hjälp!! Har två tvååriga minigris killar och nu ska jag introducera en ny minigris. En tjej på 1-1/2 år också kastrerad. Killarna jagar runt henne och nafsar så att hon får mindre blödande sår. Jag förstår att de kommer behöva göra upp sinsemellan men hon är livrädd och springer iväg så fort de kommer nära. Ska jag göra något? Funderar på att sova ute med dem för att hålla någorlunda koll på dem.
Har någon ett tips eller två?

Omlott

  • Inlägg: 36
  • Ta vara på livet, det går inte i repris
    • Medelpad
SV: Introducera ny minigris till två kastrater
« Svar #1 skrivet: 08 okt-17 kl 17:11 »
Goddag!
Har ingen praktisk erfarenhet av grisar. Men om man vill slå ihop två bisamhällen lägger man en tidningsbit med små hål i. Detta för att bina ska få vänja sig vid varandra innan dem tagit sig igenom tidningen.
Skulle du inte kunna tillfälligt dela av området grisarna befinner sig på så dem kan få vänja sig vid varandra med ett galler eller stängsel emellan.
Hoppas det löser sig. / AHL


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

322 gäster, 2 användare
xaelanar, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser