Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har suggan grisat klart?  (läst 1347 gånger)

Lotta78

  • Inlägg: 39
    • Skåne
Har suggan grisat klart?
« skrivet: 14 maj-17 kl 23:39 »
Möttes av kultingar i stallet igårmorse. 7 stycken. Allt verkade ha gått bra men hur vet jag om hon fick ut alla? Magen ser fortfarande stor ut, bara något slappare och vid slidan ser det ut som en utstående lite avlång bula på några centimeter. Är hon bara lite svullen där efter grisningen? Är detta normalt? Hon har kissat, ätit och betett sig som vanligt och verkar vara en väldigt ömsint mor. Kultingarna har diat flera gånger. Grannen som haft grisgård tidigare säger att detta sköter suggan själv men jag oroar mig. Är det vanligt att bara få 7 kultingar? Någon kunnig som kan dela med sig av råd om tecken på att allt är ok eller något gått snett.

Orolig!

Lotta78

  • Inlägg: 39
    • Skåne
SV: Har suggan grisat klart?
« Svar #1 skrivet: 22 maj-17 kl 09:40 »
Hon hade grisat klart och allt gick bra! :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

308 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser