Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stora och små höns  (läst 2107 gånger)

Embowitch

  • Inlägg: 5
    • Norrbotten
Stora och små höns
« skrivet: 12 jun-18 kl 21:01 »
Jag har en flock på några hönor i olika åldrar.
De äldre hönsen borde börja värpa snart, medans de yngre säkerligen inte värper förrän till sensommaren alt nästa vår.

Kan jag sätta värpfoder + snäckskal i hönshuset trots att alla höns går tillsammans? De yngre hönsen är mer nyfikna på allt, och smakar säkerligen både skalen och värpfodret.

simon.arvestrand

  • Inlägg: 785
    • Östergötland
SV: Stora och små höns
« Svar #1 skrivet: 12 jun-18 kl 21:35 »
Skippa värpfoder , säkert bra på nått sätt men jag tycker det är onödigt och tror inte hönsen mår bra av det.

Embowitch

  • Inlägg: 5
    • Norrbotten
SV: Stora och små höns
« Svar #2 skrivet: 12 jun-18 kl 21:45 »
Skippa värpfoder , säkert bra på nått sätt men jag tycker det är onödigt och tror inte hönsen mår bra av det.


Okej. 😊 Alla äter basfoder just nu, men de går ute dygnet runt så de äter inte mycket foder ens. Matrester och det de hittar ute. Räcker det?

simon.arvestrand

  • Inlägg: 785
    • Östergötland
SV: Stora och små höns
« Svar #3 skrivet: 12 jun-18 kl 22:09 »
Våra brukar äta bas på morgonen resten av tiden ute och äter vad dom hittar och rester från oss. Och de i tillgång på snäckskal.  Dom växer bra och värper bra.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

805 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser