Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   byta dörrar till lagårn och mjölkrummet  (läst 1890 gånger)

amaka

  • Inlägg: 49
  • tama och vilda djur - det är jag det
    • Uppland
    • marifa
byta dörrar till lagårn och mjölkrummet
« skrivet: 03 mar-11 kl 20:57 »
är det nån som har koll på hur man skaffar dörrar till en lagård som är byggd före 1940.  Vad är det som gäller gammalt eller nytt. Jag vill ha dörr som håller värmen i pumprummet (f.d)mjölkkammare= och som jag kan låsa eventuellt med en järnslå och en lämlig dörr för lagårn där det kan finnas nån gris höns och nån kalv. Det är inga stora dörrar det är fråga om  Försöker ¨å till en bild men det är lite svårt måste öva mera på det
Kor är mina favroritdjur. Jag har två beteskor.  Men min taxinna är död.  jag har  4 höns och två småtuppar.De är lite lika kattorna i beteende.min gris  är en mycket gammal gris som blev kvar när jag flyttade hit. Hon nattas varje kväll. Nygammal hund en  släthårig foxterrier. En komplicerad voffse

mclaeson

  • Inlägg: 285
  • helgbonde och balkongodlare
    • Småland
SV: byta dörrar till lagårn och mjölkrummet
« Svar #1 skrivet: 03 mar-11 kl 21:05 »
finns de som lever på att sälja dörrar :)
Ett tips på dörrar kan vara  att kolla på http://www.lantbruksnet.se/lantbruksnet/kategori/utrustning.php?kid=8&aid=375 där olika leverantörer finns samlade. (kolla in y-te)

Kajsa

  • Inlägg: 231
    • Blekinge
SV: byta dörrar till lagårn och mjölkrummet
« Svar #2 skrivet: 04 mar-11 kl 07:48 »
Försök hitta ett snickeri som tillverkar dörrar. Oftast mycket billigare än dörrföretagen och du kan beställa så den blir exakt som du vill ha den!

Lycka till
Kajsa

amaka

  • Inlägg: 49
  • tama och vilda djur - det är jag det
    • Uppland
    • marifa
SV: byta dörrar till lagårn och mjölkrummet
« Svar #3 skrivet: 07 mar-11 kl 21:38 »
ja just det nu har jag fått den "kick" jag behöver. För att komma igång med dörrarna, jag har absolut inte många projekt i luften. Just nu isolerar jag om och spikar nytt brädfoder i lagårn. Det blir jag klar med i mars- Jag är helt ovan vid snickring  men har fixat en vägg med godkänt. och sen i april så ska jag ta itu med dörrarna. Jag ska också prata med  "gammelsnickarn"
Kor är mina favroritdjur. Jag har två beteskor.  Men min taxinna är död.  jag har  4 höns och två småtuppar.De är lite lika kattorna i beteende.min gris  är en mycket gammal gris som blev kvar när jag flyttade hit. Hon nattas varje kväll. Nygammal hund en  släthårig foxterrier. En komplicerad voffse


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

397 gäster, 2 användare (1 dolda)
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser