Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Oasis - benmjöl, vatten o. ammoniak mot sork!?  (läst 1934 gånger)

Skogsbönan

  • Inlägg: 292
    • Västmanland
Oasis - benmjöl, vatten o. ammoniak mot sork!?
« skrivet: 24 sep-17 kl 17:10 »
Någon som testat att dränka in denna mix i oasis mot sork? Funkar det? Ammoniak....är det verkligen ok att lägga ut i köksland o. trädgård?? Hittade tipset på Odlas forum.

Berberis

  • Inlägg: 1579
    • Närke
SV: Oasis - benmjöl, vatten o. ammoniak mot sork!?
« Svar #1 skrivet: 24 sep-17 kl 17:47 »
Jag försökte en gång med något liknande: Oasis och benmjöl och blodmjöl på en pinne, mot rådjur.
Det kan lätt regna bort, så det skulle vara ett litet tak också: en bit plast (!) med hål i, träs överst på pinnen.
Rådjuren sket i alltihop. Jag misstänker att sorkarna gör detsamma.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Oasis - benmjöl, vatten o. ammoniak mot sork!?
« Svar #2 skrivet: 24 sep-17 kl 18:08 »
Jag är väl också tveksam till att det fungerar, men ammoniak (i dessa mängder) är inget som helst problem i grönsakslandet

Skogsvilde

  • Inlägg: 16890
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Oasis - benmjöl, vatten o. ammoniak mot sork!?
« Svar #3 skrivet: 24 sep-17 kl 18:43 »
Om du köper lämpligt virke för samma pengar och bygger vindsnurror för detsamma har det ett betydligt effektivare medel mot dina sorkar.

Visst dom funkar oftast bara när det blåser, men juh större propeller du har desto mindre vint krävs för att det skall snurra.

Varför är det stor chans att snurran fungerar då? Jo..  Sorkarna har enorma problem med vibrationer.
Du kan även bygga dig en handjagad tröska.
I princip en nunchako med ett långt och kort skaft och gå ut och banka dina marker.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

783 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, Be, per.martinsson, Björkris

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser