Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Djur & Loppmarknad i Småland (INSTÄLLD)  (läst 3884 gånger)

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Djur & Loppmarknad i Småland (INSTÄLLD)
« skrivet: 07 jul-11 kl 19:38 »
   MARKNANDEN INSTÄLLD!
pga för lite anmälningar.

OBSERVERA! Skicka ett mail till hhis@live.se vad du har med dig att sälja! OBSERVERA!


 Du är varmt välkommen till våran Djur & Loppmarknad som äger rum i Hamrabygdegård den 6 augusti från kl 12:00 - 15:00
Det kommer finnas olika aktiviteter på plats så som lotterier och eventuellt ankbingo.
Marknadens största forum är djur. Djur i olika former kommer att finnas på plats. Även köttprodukter, bär och biprodukter m.m förhoppningsvis.
Även loppisgrejor är mycket välkommet!

Lite allmän info:
Vi kommer fixa ett bord som kommer stå någonstans där vi kommer placera diverse nödvändiga saker.
Så som vatten så ni kan fylla på till era djur.
Handsprit så ni kan tvätta händerna efter ni rört andras djur (för att ej sprida smittor).
Spritpennor och papperslappar så ni kan sätta lappar på era burar vad det är för något ni säljer och även priset på djuret.



VÄG BESKRIVNING?:
Från Växjö: http://kartor.eniro.se/m/a​hBl9
Från Göteborg: http://kartor.eniro.se/m/a​hB7J
Från Jönköping: http://kartor.eniro.se/m/a​hB7K
Från Hässleholm: http://kartor.eniro.se/m/a​hBoE

PARKERA SMART!:
Tänk efter innan ni parkerar!
Så det får plats så många som möjligt!
Så de som vill åka innan dig kommer ut!

KRAV:
* Det skulle underlätta jättemycket om ni tejpade fast en lapp på era burar där ni skriver rasen och pris, för vissa vågar inte fråga.
Vi kommer fixa ett bord där vi ställer diverse saker som ni kan behöva, där kommer det ligga spritpennor och papper.
* INGA sjuka djur får vistas på området.
* Inga djur får vara större än en kalkon.

FÖRHINDRA SJUKDOMAR!:
Snälla, ta inte med era djur om dom är sjuka! Undvik att hålla/klappa från djur till djur!
Ser vi att något djur visar symtom på någon sjukdom får ägaren ta sitt pick och pack och åka ifrån träffen!

PRISER FÖRSÄLNING:
Eftesom att vi kommer hyra lokalen och eventuellt hyra partytält m.m så behöver vi ta betalt av er som ska sälja.
Detta ligger på 20kr per säljare.

För 20 kronor så får ni en plats vart ni vill, behövs det el vill vi att ni skriver det när ni mailar oss (hhis@live.se)

PRISER FIKA/MAT:
Bullar/kakor: Varierar
Burkläsk: 5:-
Kokt korv med bröd: 5:-
Pizzabit: 5:-
Kaffe: 5:-
Vatten: 0:-
(Det kommer inte vara något annat på pizzan än ost, tomatsås och organo. Just pga om det kommer vegeterianer)


OBSERVERA!
* De största djuren som får komma är getter/får och grisar. (Säg till i förväg då vi har speciella platser för er med grisar/får/getter)
* Fåglar, kaniner, marsvin, råttor m.m är välkomna i alla storlekar!
* Burar och galler står ni för själva!! Även bord om ni har loppisgrejor!
* Se till att inhägna djuren ordentligt och öppna och stänga burarna försiktigt för att undvika smitningar!

Vi finns på Facebook http://www.facebook.com/event.php?eid=200451636669233#!/event.php?eid=200451636669233
« Senast ändrad: 04 aug-11 kl 11:58 av Serama »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Djur & Loppmarknad i Småland
« Svar #1 skrivet: 08 jul-11 kl 21:45 »
KNUFFIS
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Djur & Loppmarknad i Småland
« Svar #2 skrivet: 14 jul-11 kl 22:10 »
Idag har jag mailat diverse olika personer som säljer biprodukter, bär, korv/kött m.m, hoppas någon är intresserad att komma :D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #3 skrivet: 19 jul-11 kl 10:02 »
Nu är en affisch klar! Skriv ut den och sätt upp i närområdet!  ;D
Länk: http://i55.tinypic.com/25gw2g7.jpg

Det är mycket mer aktivitet på våran facebook sida!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=149896465086388&set=o.200451636669233&type=1&ref=nf#!/event.php?eid=200451636669233
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #4 skrivet: 23 jul-11 kl 23:34 »
 ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #5 skrivet: 01 aug-11 kl 00:24 »
Får jag inte in fler anmälningar nu i veckan så måste jag tyvärr ställa in marknaden.....
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Kärleksfågel

  • Inlägg: 13
    • Västmanland
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #6 skrivet: 02 aug-11 kl 18:49 »
märklig ide.
ska man skaffa djur ska man ha tänkt igenom det väldigt noga ist för att ta hem ett hux flux från en marknad.

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #7 skrivet: 02 aug-11 kl 19:09 »
märklig ide.
ska man skaffa djur ska man ha tänkt igenom det väldigt noga ist för att ta hem ett hux flux från en marknad.

?

Snarrbon

  • Inlägg: 1318
  • Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #8 skrivet: 02 aug-11 kl 21:18 »
Nu är en affisch klar! Skriv ut den och sätt upp i närområdet!  ;D
Länk: http://i55.tinypic.com/25gw2g7.jpg

Det är mycket mer aktivitet på våran facebook sida!
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=149896465086388&set=o.200451636669233&type=1&ref=nf#!/event.php?eid=200451636669233


Jag har tyvärr inte möjlighet att komma men jag tycker att jag vill säga att din affisch är jättesnygg. Jättebra jobbat. Jag hoppas att det hinner bli många flera anmälningar.
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

Njura

  • Inlägg: 806
  • fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #9 skrivet: 02 aug-11 kl 21:26 »
märklig ide.
ska man skaffa djur ska man ha tänkt igenom det väldigt noga ist för att ta hem ett hux flux från en marknad.
??? JO ???  8)
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #10 skrivet: 03 aug-11 kl 10:26 »
märklig ide.
ska man skaffa djur ska man ha tänkt igenom det väldigt noga ist för att ta hem ett hux flux från en marknad.
Ska man skriva ett inlägg ska man ha tänkt igenom det väldigt noga ist för att skriva något som ingen kommer förstå.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #11 skrivet: 03 aug-11 kl 10:28 »
Jag har tyvärr inte möjlighet att komma men jag tycker att jag vill säga att din affisch är jättesnygg. Jättebra jobbat. Jag hoppas att det hinner bli många flera anmälningar.
Tack så mycket :D
Ser mörkt ut dock....
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Djur & Loppmarknad i Småland (utanför värnamo)
« Svar #12 skrivet: 03 aug-11 kl 23:02 »
märklig ide.
ska man skaffa djur ska man ha tänkt igenom det väldigt noga ist för att ta hem ett hux flux från en marknad.

Väldigt, väldigt många har just tänkt igenom att skaffa ett visst slag av pippi som kommer och köper. Färdigbyggt hönshus och ordentlig hönsgård men stått tomt på djuren som ska bo där. En del kan t.ex. ha letat väldigt länge efter ägg, kycklingar osv. efter någon viss ras utan att ha lyckats och har blivit superglada när de får chansen att köpa det de sökt efter på en sådan marknad då det kan komma folk från alla möjliga håll man ej vetat om funnits innan som har det man söker.

Var en dam med just färdigbyggt hus och allt som sökt efter kluckisar som var så glad över djuren hon fick köpa av min pojkvän. Har fått många mejl och foton på hur de har det och sådant och ev. frågor. Verkar väldigt seriös. Men visst finns det oseriösa människor med men det finns det även utanför djurdagarna (har stött på en del  :-\).

Så gäller det ju också att man kollar att de ser pigga och krya ut med på marknader, som då såklart också gäller utanför marknader.
« Senast ändrad: 03 aug-11 kl 23:08 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Marknaden INSTÄLLD
« Svar #13 skrivet: 04 aug-11 kl 11:57 »
MARKNANDEN INSTÄLLD!
pga för lite anmälningar.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

378 gäster, 1 användare
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser