Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  äppelmynta  (läst 4468 gånger)

Lojs

  • Inlägg: 26
  • Drömmen är självhushåll så långt det går
    • Norrbotten
äppelmynta
« skrivet: 02 nov-10 kl 20:26 »

Jag har precis flyttat upp till Norrland, med mig hemifrån (Halland) tog jag med en planta äppelmynta i kruka. Kan man plantera ut den nästa vår eller ska jag behålla den i krukan  :)
Nyinflyttad med familj två hästar och två katter. Hoppas på Får och höns i framtiden här på gården.

Whippet

  • Inlägg: 549
  • Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: äppelmynta
« Svar #1 skrivet: 02 nov-10 kl 21:00 »
Hejsan Lojs  :D

Äppelmynta klarar sig bara till zon 4, så jag skulle nog ha den i kruka och ställa frostfritt över vintern...

 :-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

ElisaElisabeth

  • Inlägg: 8
    • Blekinge
SV: äppelmynta
« Svar #2 skrivet: 10 nov-10 kl 10:51 »
Vad har man äppelmynta till?

Lojs

  • Inlägg: 26
  • Drömmen är självhushåll så långt det går
    • Norrbotten
SV: äppelmynta
« Svar #3 skrivet: 10 nov-10 kl 13:36 »
Som krydda till kött. te.x lammstek, göra gelé på den eller till efterätter.. Sen kan du även göra gott Mynta-Te  :)
Nyinflyttad med familj två hästar och två katter. Hoppas på Får och höns i framtiden här på gården.

ElisaElisabeth

  • Inlägg: 8
    • Blekinge
SV: äppelmynta
« Svar #4 skrivet: 15 nov-10 kl 23:23 »
Smakar den äpple? Det är roligt med mynta, det finns så många olika sorter och smaker.

Potatisblomma

  • Inlägg: 2404
    • Södermanland
SV: äppelmynta
« Svar #5 skrivet: 16 nov-10 kl 00:01 »
Jag bor i zon 5-6 och har en övervintrande äppelmynta, inne på tredje året nu  :)
Den vanliga pepparmyntan, som ska vara omöjlig att ta död på, frös ihjäl förra vintern, dock  ::)
Landsflykting i storstan...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 7 användare (1 dolda)
Sundance, mommo, Marcus81, ninanna, Tiomilaskogen, Homestead_Hustler

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser