Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Struktur Bygga och bo  (läst 3781 gånger)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
Struktur Bygga och bo
« skrivet: 14 dec-12 kl 11:52 »
Avdelningen Bygga och bo har jag alltid tyckt vara svår att greppa.
Efter att ha delat upp Matavdelningen i råvarukategorier försökte jag mig nu på en liknande indelning för Bygga och bo.
Det är nu uppdelat i avsnitt efter husets olika delar och funktioner. Logiken är den samma som på matavdelningen och utgår i från vad man har eller vill göra, t ex bygga eller laga ett tak.
Alltså:

      -Allmänt
      -Ekonomibyggnader
      -Fasad
      -Grund
      -Inredning
      -Stomme
      -Tak
      -Tomt och fastighet
      -Trädgården
      -Uppvärmning
      -Vatten och avlopp

Allmänna och blandade texter och kapitel, som t ex Byggmaterial, Verktyg, Byggnadsvård, Fukt i hus har jag stoppat in under ett avsnitt kallat Allmänt

 Vad tror ni, verkar det en vettig struktur?
« Senast ändrad: 14 dec-12 kl 12:00 av Petter B »

häggmispel

  • Gäst
SV: Struktur Bygga och bo
« Svar #1 skrivet: 14 dec-12 kl 15:11 »
 :) ett mkt bra initiativ och ett upplägg som jag ser fram mot att följa speciellt då ämnet intresserar mig mycket,
tack för det 8)

eka

  • Inlägg: 1616
    • Värmland
SV: Struktur Bygga och bo
« Svar #2 skrivet: 02 jan-13 kl 15:25 »
Tycker att det ser bra ut!
Alla söker Nyckeln till lycka, men det kanske inte är låst!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

503 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser