Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Slakt  (läst 19467 gånger)

Suresh

  • Gäst
Re:Slakt
« Svar #20 skrivet: 05 apr-06 kl 11:33 »
Sen sverige gick med i eu (jag röstade nej..) så har det kommit
till tusentals lagar och riktlinjer som är löjligt uppåt väggarna.
Som gamla sorter med grönsaker som ej får odlas för att dom varierar i fäärg och form på ett icke standardenligt sätt...
Gurkor som är för krokiga att säljas osv.
Snart kommer det väl en standard på karlar ochså och alla som inte håller måttet  ??? blir det synd om...

(...)

Den saken behöver du inte gå till EU för. Det finns en lokal opinion som tar hand om den saken.  ::)

Skytten

  • Inlägg: 7426
    • Skåne
Re:Slakt
« Svar #21 skrivet: 18 aug-06 kl 16:49 »
Ta en liten tugga på det döda djuret, sedan klassas det som matavfall och får läggas i komposten.
Det bästa sättet att misslyckas, är att inte försöka!

Edgar

  • Inlägg: 3246
    • -
    • Kennel Hustomten
Re:Slakt
« Svar #22 skrivet: 27 aug-06 kl 17:53 »
Snart kommer det väl en standard på karlar ochså och alla som inte håller måttet   blir det synd om...

Skrev Kerstin Linnea

Jag har för mig att EU har kondomstandard, baserat på att i användningsögonblicket skall den passa på en 17 cm utrustning......

EU och statistik!?

Edgar

Apropå statistik så tror jag det var Storm P som sa att statistik är som en lyktstolpe, den lyser upp ett väldigt begränsat område, men är utmärkt att luta sig mot:



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

750 gäster, 3 användare (1 dolda)
Tiomilaskogen, Vassberg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser