Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Alternativ-brudklänning" ?!  (läst 9959 gånger)

Sara-olinen

  • Inlägg: 26
    • Västergötland
SV: "Alternativ-brudklänning" ?!
« Svar #20 skrivet: 16 okt-09 kl 20:04 »
Shit, så många anledningar att skaffa sig en kille!


Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: "Alternativ-brudklänning" ?!
« Svar #21 skrivet: 19 okt-09 kl 15:16 »
Denna kanske? www.bine-m.no
Eller så har Järbo en stickad brudklänning i yllegarn. (Gästrike heter den)

hippyhoppan

  • Inlägg: 7
SV: "Alternativ-brudklänning" ?!
« Svar #22 skrivet: 28 dec-09 kl 22:13 »
Hade en röd klänning i linne och bomullsmuslin. Tyckte att rött kändes klockrent eftersom det är en så glad färg.  Fast om bröllopet skulle stå idag skulle jag nog sy nåt av mormors gamla linnelakan istället.  Skulle i det här sammanhanget vilja slå ett slag för brudkronor. Varenda kyrka verkar ha en.  De finns i alla varianter från antika guldkronor med krumelurer och pinglor till 60-tals prinsesskronor i trä. Och ingen använder dem! De är omoderna så gräddbakelsebrudarna ratar dem och mer alternativa brudar tänker kanske att det är en "gräddbakelsegrej". Vad vet jag.  Men om du ska gifta dig i kyrkan tycker jag absolut att du ska kolla upp det.  Jag hade en som fanns i min mans släkt, en förgylld tingeltangelkrona från 1810. En av mina vänner brast i gapskratt när han tänkte på skillnaden mellan den första bruden som hade burit kronan och mig.  Röd brudklänning, garnflätor i håret,  antik guldkrona, hoppandes upp och ner vid en mikrofon, sjungandes punkdängor... Och det är ju ganska kul!  Lycka till med äktenskapet! :)

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: "Alternativ-brudklänning" ?!
« Svar #23 skrivet: 30 dec-09 kl 01:30 »
Snacka om återbruk... så gamla brudkronor lär ju vara använda en hel del gånger  :D
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

738 gäster, 3 användare (1 dolda)
peterm, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser