Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundar med löss.. :(  (läst 3196 gånger)

Ruztan

  • Inlägg: 108
  • ★ halvgammal, helförvirrad, lagomgalen, småtokig!
    • Småland
Hundar med löss.. :(
« skrivet: 13 jan-11 kl 08:05 »
Ena hunden(Borzoi)är mkt angripen men dom båda schäfrarna har bara lite och den långhåriga av dom har bara några enstaka i den tjocka ullen. Som går att se iaf. :/

Ska ner till apoteket idag och köpa Frontline i någon form, funkar det? Eller är det något annat som är bättre? Är det storstädning=sanering som krävs nu? Har aldrig varit drabbad av sådant här tidigare men förr när ungarna kom hem med huvudlöss så tvättade jag ju allt men det här känns lite värre...hundarna är ju liksom överallt och gnor sig.
--------------------------------------
http://

Brokullen

  • Inlägg: 440
    • Dalsland
SV: Hundar med löss.. :(
« Svar #1 skrivet: 13 jan-11 kl 08:57 »
Jag fick utskrivet frontline till mina och det funkade,visserligen upptäckte jag det ganska tidigt,om det är löss skall man inte behöva sanera enligt min veterinär, lössen klarar sig tydligen inte om dom faller av,om det är loppor så är det värre.Är du helt säker på att det är löss?
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Ruztan

  • Inlägg: 108
  • ★ halvgammal, helförvirrad, lagomgalen, småtokig!
    • Småland
SV: Hundar med löss.. :(
« Svar #2 skrivet: 13 jan-11 kl 09:30 »
Det jag kan hitta info om på nätet så verkar beskrivningen och bilderna stämma överens med löss och inte loppor(tack och lov..)för det verkar ju värre att bli av med.
Men utskrivet, räcker det inte med det som finns receptfritt på apoteket? Eller har jag fel i att det finns utan recept numera? Tänkte köra det på dom och sen köpa ett ohyreschamp jag såg i djuraffären för ca 80 kr efter det. Att prova det först känns rätt meningslöst, särskilt på borzoien. På doom andra hundarna kanske det hade räckt med bara schampo. Jag vet inte. Får se vad som finns på apotetk iaf!
--------------------------------------
http://

ledup

  • Inlägg: 331
SV: Hundar med löss.. :(
« Svar #3 skrivet: 25 mar-11 kl 21:32 »
Loppor finns knappt i Sverige kan jag trösta dig med ,däremot kan det vara mjällkvalster (spindeldjur precis som fästngar) de är lite tåligare än löss.
Frontlinen tar dem också så det går nog bra ska du se.

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Hundar med löss.. :(
« Svar #4 skrivet: 25 mar-11 kl 23:04 »
gå till veterinären..
Fjäderfän och kaniner

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hundar med löss.. :(
« Svar #5 skrivet: 25 mar-11 kl 23:15 »
Tvätta hundarna i grönsåpa (massa såpa ) o efter dom har torkat sätt på frontline upprepa var tredje dag i 2 v då kan jag garantera att dom är lusfria.
Löss kan inte leva länge utanför djuret så släng ut hundarna några timmar så dör ju dom som är på golv o soffor .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

755 gäster, 2 användare (1 dolda)
Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser