Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  -  (läst 2628 gånger)

3z

  • Inlägg: 18
    • -
-
« skrivet: 08 jan-12 kl 18:33 »
-
« Senast ändrad: 09 jan-12 kl 06:59 av 3z »

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #1 skrivet: 08 jan-12 kl 21:03 »
Jag är kanske en "party pooper" men jag har väldigt svårt för anonyma sidor på nätet. Framförallt har jag inget som helst intresse att lämna ut mina personliga uppgifter till någon okänd person eller organisation som inte ens kan dela med sig av kontaktuppgifter med förnamn och nationalitet....

 Ska man registrera sig på en sida så vill åtminstone jag att det ska finnas en känd person, organisation eller företag bakom. Dessutom är det trevligt om man får veta hur ens personuppgifter ska hanteras....

Även om idén med en fågeldatabas är trevlig så ger detta ett alltför amatörmässigt intryck, tyvärr.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #2 skrivet: 08 jan-12 kl 21:42 »
Var på sidan framgår det att det är du som har skapat den?? Jag kan inte hitta vare sig ditt namn eller dina kontaktupgifter någon stans (inte min man heller för den delen) och då har jag letat just för att jag ville veta vem som stod bakom sidan.

För mig behöver man inte nödvändigtvis var kändis, men en liten lätthittad info om vem som står bakom sidan skapar förtroende, en helt anonym mailadress gör det inte.

Att sedan hävda att jag inte har koll och att jag har en tråkig attityd som inte gillar anonyma sidor det får stå för dig.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

 

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #3 skrivet: 08 jan-12 kl 22:07 »
Det står på min presentation som man bara kan läsa om man är medlem.


8)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #4 skrivet: 08 jan-12 kl 22:18 »
Läs Azoo-Linas inlägg igen. Hon hackar inte på dig.... hon visste inte ens att det var du som startat databasen.... eftersom hon inte e medlem och kunde se ditt namn ::)

För övrigt 3z.... Det här hanterar du vansinnigt dåligt!!!! >:(
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

kackelmann

  • Inlägg: 443
    • Skåne
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #5 skrivet: 08 jan-12 kl 22:49 »
Bara för att Lina frågar hur personuppgifter hanteras och vem som står bakom en synbarligen anonym hemsida, får hon sina personuppgifter publicerade i tråden?  :o ??? :-X
MYCKET DÅLIG STIL. Kan bara rekommendera 3z att radera inlägget med Linas uppgifter innan det indexeras av Google.. Herre jösses.
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #6 skrivet: 08 jan-12 kl 23:22 »
Bara för att Lina frågar hur personuppgifter hanteras och vem som står bakom en synbarligen anonym hemsida, får hon sina personuppgifter publicerade i tråden?  :o ??? :-X
MYCKET DÅLIG STIL. Kan bara rekommendera 3z att radera inlägget med Linas uppgifter innan det indexeras av Google.. Herre jösses.
Linas uppgifter ligger redan på google/internet. Bara att googla hennes namn så kommer en del upp. Tar inte alls lång tid. Finns en hel del hemsidor där man kan hitta adress, gift/ogift etc (bla ratsit.se)
det är ju från google/internet 3z fått tag på uppgifterna.
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #7 skrivet: 08 jan-12 kl 23:34 »
Jag är kanske en "party pooper" men jag har väldigt svårt för anonyma sidor på nätet. Framförallt har jag inget som helst intresse att lämna ut mina personliga uppgifter till någon okänd person eller organisation som inte ens kan dela med sig av kontaktuppgifter med förnamn och nationalitet....

 Ska man registrera sig på en sida så vill åtminstone jag att det ska finnas en känd person, organisation eller företag bakom. Dessutom är det trevligt om man får veta hur ens personuppgifter ska hanteras....

Även om idén med en fågeldatabas är trevlig så ger detta ett alltför amatörmässigt intryck, tyvärr.
Jag vet inte hur pass känd personen ska vara? Therese är webmaster (heter det så? aja, som tar hand om hemsidan) åt SPF.
Hon kanske inte är spec känd i hönsvärlden, men i fasanvärlden vet jag att många talar om henne =)

Var det inte privatpersoner som skapat alterativ, facebook och flera andra sidor från början?
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Kista

  • Gäst
SV: Ras- och uppfödarregister på PoultryDatabase.com
« Svar #8 skrivet: 08 jan-12 kl 23:44 »
Jag är kanske en "party pooper" men jag har väldigt svårt för anonyma sidor på nätet. Framförallt har jag inget som helst intresse att lämna ut mina personliga uppgifter till någon okänd person eller organisation som inte ens kan dela med sig av kontaktuppgifter med förnamn och nationalitet....

 Ska man registrera sig på en sida så vill åtminstone jag att det ska finnas en känd person, organisation eller företag bakom. Dessutom är det trevligt om man får veta hur ens personuppgifter ska hanteras....

Även om idén med en fågeldatabas är trevlig så ger detta ett alltför amatörmässigt intryck, tyvärr.
Jo det är du Lina, var du i hönsfilm tråden också, men de gick bra ändå  ;D  ;D

Om jag inte har helt fel så ingår 3z på något hörn i styrelsen i dalarnas rasfjäderfä förening.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: -
« Svar #9 skrivet: 09 jan-12 kl 07:33 »
Egentligen vill jag inte kommentera mer i denna tråden men vill bara förtydliga att en känd person inte behöver vara en kändis. Med känd person avser jag i detta sammanhang en person som låter användare veta vem man är.

Linas uppgifter ligger redan på google/internet. Bara att googla hennes namn så kommer en del upp. Tar inte alls lång tid. Finns en hel del hemsidor där man kan hitta adress, gift/ogift etc (bla ratsit.se)
det är ju från google/internet 3z fått tag på uppgifterna.
Att mina uppgifter finns på nätet innebär inte att man har rätt att publicera dem hur som helst på andra internetsidor.



Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Jennyt

  • Inlägg: 3177
    • Västergötland
SV: -
« Svar #10 skrivet: 09 jan-12 kl 10:13 »
Nu har ju 3z raderat alla sina inlägg. Det är väldigt svårt att förstå vad tråden handlar om ???

Själv tyckte jag väl att det var ett trevligt initiativ, men efter att 3z visat vad hon går för här i tråden, avstår jag att lägga upp mig på hennes sida. För min del blev ju detta en lärorik tråd trots allt ::) :-X
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

399 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser