Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan tipsa om en ved film.  (läst 988 gånger)

  • Gäst
Kan tipsa om en ved film.
« skrivet: 03 mar-19 kl 20:47 »
Såg den precis på Youtube. Sökord: Ved-så gör jag.
7.30 lång. Jag tyckte den var informativ.

Men jag tyckte han hade lång slaglängd på vedklyven. Jag brukar stoppa emellan en kloss så går det fortare. Det är bra med skyddsglasögon om klossen sprätter i väg.

Han nämde nåt om att den vanliga uppfattningen är att veden ska vara kluven till påsk. Men han menade på att det beror ju på vart man bor i landet ock när påsk infaller. 1:a April sa han nog att då skulle veden torka om man skulle elda med den samma år.


Man ska nog inte alltid lita på vad de skriver i böcker. Om ved mm. Många skriver av varann..ungefär som när folk skriver kokböcker. Det plockas friskt från redan utgivna böcker.
« Senast ändrad: 03 mar-19 kl 21:46 av Fixasjälvkille »

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Kan tipsa om en ved film.
« Svar #1 skrivet: 03 mar-19 kl 21:00 »

 

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Kan tipsa om en ved film.
« Svar #2 skrivet: 03 mar-19 kl 21:10 »
Tyckte väl jag kände igen honom, det är ju han som tog ner skog och nyanlade åker för ett par år sedan. Tror det var en tråd här på forumet, om jag inte missminner mig.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 4 användare
xaelanar, Tur-Johan, sayerbýr, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser