Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rabarbergodis??  (läst 4046 gånger)

lantisen

  • Inlägg: 141
  • Fyrbarnsmamma, shettisägare "bondmora-wannabe".
Rabarbergodis??
« skrivet: 15 jul-05 kl 23:00 »
Funderar så smått vad jag ska göra av vår rabarber. Har sett inlägget nedan och marmeladen låter supergod! Ska testas!

Har hört om något rabarbergodis, men vet inte hur man gör. Nån annan som vet?

svindelspindel

  • Gäst
Re:Rabarbergodis??
« Svar #1 skrivet: 07 aug-05 kl 17:13 »
Det går ju att ha i pajer, kakor, muffins, marmelad och så vidare. Ofta går det att byta äpple mot rabarber i recept, bara man sötar mer.

Rabarbersmälta är enkelt, ta bara lika delar rabarver, vatten och socker i en kastrull och sätt på spisen, vänta ett tag (ganska länge) tills det blivt såsigt. supergott till glass!

tomas-kero

  • Inlägg: 167
    • Norrbotten
Re:Rabarbergodis??
« Svar #2 skrivet: 13 feb-06 kl 09:08 »
Det här är ju inte riktigt aktuellt nu , men för ett par år sedan  så var det ett recept i  ett nummer av Åter.man låter rabarberbitar dra en dag i sockerlag. sedan torkar man bittarna  tills det är lite småsega , jättegott den av silade sockerlagen kan drickas som saft. jag brukar ha skivade citroner i sockerlagen också. :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 2 användare
skogaliten, Slowfox

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser