Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  La coursing  (läst 2260 gånger)

Alfa

  • Gäst
La coursing
« skrivet: 26 jul-06 kl 08:34 »
Är det nån som kan nått om jag tror det heter la coursing eller nått?
Har läst ett repotage om detta och hundarna springer lösa som attan över ett fält, jag tror det fanns hinder också. Har min mammas husky/greyhoundkorsning i åtanke. Hon har ett enormt spring behov men kan inte vara lös för hon drar till skogs och är borta så länge hon känner för det. Är den här sporten bara nått för rashundar? Hur kommer man i kontakt med de som håller på med detta?

Anthea

  • Gäst
Re:La coursing
« Svar #1 skrivet: 26 jul-06 kl 10:40 »
Här kanske du kan få hjälp: http://www.vinthund.se/lc/lure_coursing.htm

Neta

  • Gäst
Re:La coursing
« Svar #2 skrivet: 26 jul-06 kl 15:32 »
Lure coursing är en jättetrevlig form av träning och tävling för främst vinthundar. Jag har tränat en del med en av våra faraohundar (även om de inte officiellt räknas till vinthundar så får de vara med i vinthundklubben). Det är vad jag vet bara vinthundklubben som anordnar lure coursing. Men det gäller att ha viss pli på hunden i alla fall, man kopplar ju lös den och den springer efter en trasa i en snirklad bana sen gäller det att kunna ta fatt hunden när racet är slut!
Kolla som sagt med vinthundklubben om du åtminstone kan få vara med på träning.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

415 gäster, 1 användare
bjurn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser