Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker älgjägare/ älgöron  (läst 1290 gånger)

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
Söker älgjägare/ älgöron
« skrivet: 04 sep-07 kl 22:06 »
 Hej!
Jag undrar om det finns någon älgjägare i Jönköping/Falköping trakten som är villig att vid jakten i höst skära av ett eller båda öronen på den skjutna älgen?
Jag skulle vilja prova att garva något sådant...Så det bör tas om hand på rätt sätt direkt... salta och frysa in...

Är ni noga med skinnet eller slängs det bara?

Vore kul med älgskinnet med, men jag klarar inte att ta hand om det själv.

Kan man möjligen få reda på vad ett sådant skulle kunna gå på, rått, ny avtaget?

När börjar älgjakten och när slutar den i dessa trakter?
Har för mig att det är lite olika i landet, men jag kan ha fel i det. :-[
Tacksam för svar!!! :)

Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

362 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser