Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västmanland Hyra en liten plätt av din mark i en månad V.G/Värmland/Bergslagen/Småland  (läst 2383 gånger)

Grubblarn

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Hejsan!

Nämligen så att bodde bra många år i skogarna på bergslagen och letar nu efter någon som nu sommaren 24 kan tänka sig att hyra ut en liten plätt av sin mark till mig i en månad.

Tanke:
Jag har i många år tältat i skogar omkring i Europa i perioder på 2-8v. Byggt litet vindskydd, använt mig av portabel braskamin och levt så gott det nu går att få i mig maten av det jag själv plockar och fiskar.

Drömmen hade varit om jag kunde få lov att slå upp ett tält, inte ha allt för långt till en sjö för fiske och bad och bara kunna få göra liten ”detox” från stadens stress, ligga i tältet och läsa en bra bok medan jag hör regnet dugga på tältet.
Bäst av allt vore om det vore någon med mycket mark så jag ändå får avkopplingen av att vara borta från allt och alla och bara samla energi under denna månad.

När jag tidigare hyrt en liten plätt på någons mark har jag alltid sett till att lämna det så naturen ser lika orörd som innan.


Min egentid ute i skogen helt enkelt.

Snälla hör av dig om du tror dig ha det jag söker 😀



bokeliden

  • Inlägg: 217
    • Västergötland
jag har mark där du kan vara om du vill, men inte rätt ställe... jag bor utanför sätila, gånngavstånd till tre sjöar, hyfsat nära ramhultafallet, ok om det passar dig
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....

bokeliden

  • Inlägg: 217
    • Västergötland
självklart tar jag inte betalt för det
jag är inte konsekvent, gillar inte konsekvenser....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

401 gäster, 1 användare
mommo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser