Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vart får jag tag på??  (läst 2603 gånger)

hemmamamman

  • Inlägg: 492
    • Närke
    • http://hemmamammansliv.blogspot.com/
Vart får jag tag på??
« skrivet: 26 jun-10 kl 16:10 »
Jag har en liten trädgård med begränsat med utrymme. Jag odlar citronmeliss, pepparmynta och en hel del annat på detta lilla utrymme. Men för att koka mina salvor så behöver jag ha röd solhatt, ringblomma och humlekottar. Jag har ingen plats att odla och behöver alltså köpa. Var finns en affär (gärna nätaffär) som tillhandahåller alla dessa tre. Med tanke på portokostnad vill jag inte beställa från olika företag.
Hemmamamma, tre barn, en gubbe, 4 marsvin, extraknäcker som sjuksköterska. Samlar på spartips.

Soshila

  • Inlägg: 2468
    • Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Vart får jag tag på??
« Svar #1 skrivet: 27 jun-10 kl 09:45 »
Tror du kan hitta allt på http://ortagubben.jetshop.se/default.aspx
(Klicka på "örter är världens äldsta läkemedel" i menyn till vänster)

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Vart får jag tag på??
« Svar #2 skrivet: 27 jun-10 kl 11:45 »
Å andra sidan... du kan inte odla dina solhattar och ringblommor i krukor/balkonglådor? Om du har plats för såna tänkte jag.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Monica

  • Inlägg: 535
SV: Vart får jag tag på??
« Svar #3 skrivet: 30 jun-10 kl 21:27 »
Du kan få humlekottar i av mig i tonvis mot portokostnad :)

Janne H

  • Inlägg: 25
    • Uppland
SV: Vart får jag tag på??
« Svar #4 skrivet: 15 apr-11 kl 07:33 »
Jag brukar köpa örter i kiloförpackningar till bra pris från www.acutemedic.com
De har betydligt fler örter än vad som nämns på deras hemsida.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 3 användare (1 dolda)
Be, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser