Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  nyser  (läst 1956 gånger)

Anny

  • Gäst
nyser
« skrivet: 01 aug-05 kl 11:07 »
Hej!

Jag har några små hedemorakycklingar som är ca 1 och en halv månad. De har värmelampa men har växt upp med en mamma. Det som oroar mig är att alla kycklingarna nyser och jag såg att en av dem var lite snorig i näsan. Vad kan detta vara och vad kan jag göra åt det. Är detta vanligt? Kan det vara så att de har blivit förkylda? De verkar pigga i övrigt. Jag är väldigt orolig för dem och oron förstör min glädje. Tack alla som svarar!

Kicki

  • Inlägg: 721
  • Den som ser framtiden i motvind går åt fel håll.
    • Dalarna
    • Ensgårdens hemsida
Re:nyser
« Svar #1 skrivet: 01 aug-05 kl 11:16 »
Ja, det låter som om de blivit förkylda. Kontakta en veterinär som kan skriva ut terramycin snarast.
Ensgården, 1 mil norr om Rättvik: Foundernära genbanksbesättning av Hedemorahöns   
 
Har kursverksamhet!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 3 användare
Tli, ärt, Lokattan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser