Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HJÄLP! Jag har fått kaninungar!!  (läst 2615 gånger)

Hanakan

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
HJÄLP! Jag har fått kaninungar!!
« skrivet: 23 jan-21 kl 20:31 »
Ny på forumet kommer jag här med en eventuellt dum fråga.... Jag har råkat bli med kaninungar!  :o Då jag inte var beredd på detta (märkte inte att honan var dräktig) hann jag inte förbereda med bolåda och sådant. Kaninungarna ligger nu i ett trähus i kaninhuset (i ena änden av ett större hönshus) under halm och päls från mamman. Hon har boat in ungarna under en liten trappa som går upp till ett loft, och på grund av det upptäckte jag ungarna nu ikväll.

Jag har ingen aning om när de föddes.. Jag kikade in försiktigt och såg en hög med sprattliga ben och ansikten, och hann uppfatta att ungarna har en glansig päls i olika färger, men ingen "fluffig" päls utan snarare slickad längs kroppen så att säga. Ungarna var ca 10 cm långa.. Mamman är Hermelin och pappan är Löwen, alltså små raser. Nu till min fråga;

Hur kan jag bedöma ålder på dessa små juveler? 
Angelica

 

kaninohöns

  • Inlägg: 37
    • Skåne
SV: HJÄLP! Jag har fått kaninungar!!
« Svar #1 skrivet: 25 jan-21 kl 22:18 »
Hej. Har kaninungarna öppnat ögonen? Har de inte de så är de max 1 vecka. Är ögonen öppna så är de över 1 vecka. Och börjar de springa runt lite är de 2 veckor.. Lycka till med dina kaniner.
Bor på Österlen,Skåne med fru o mina 3 killar, Har Stor kochin.Aurucana

Hanakan

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
SV: HJÄLP! Jag har fått kaninungar!!
« Svar #2 skrivet: 08 feb-21 kl 15:19 »
Hej. Har kaninungarna öppnat ögonen? Har de inte de så är de max 1 vecka. Är ögonen öppna så är de över 1 vecka. Och börjar de springa runt lite är de 2 veckor.. Lycka till med dina kaniner.

Missade att du svarat mig, men tack snälla! Tror du har rätt i ålder, de var sannolikt ca 1 vecka när jag hittade dom.. nu skuttar dom runt som bara den och alla är pigga och fina Yess
Angelica

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: HJÄLP! Jag har fått kaninungar!!
« Svar #3 skrivet: 08 feb-21 kl 16:45 »
ca 2veckor när de lämnar boet...
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

525 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, Själv är bäste dräng, Anders Flix, Be, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser