Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getalmanacka 2014?  (läst 17673 gånger)

Katla.PåRiktigt

  • Inlägg: 148
    • Uppland
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #140 skrivet: 19 dec-13 kl 18:56 »
Jag fick också mina idag, och det påminde mig att skyndsamt logga in på banken och betala.  :-[

Underbara, det ska bli så roligt att mötas av dessa getter varje morgon när man kommer ner i köket. Tack för allt nedlagt arbete!
Ifrågasätt allt.

nilsegårn

  • Inlägg: 1136
    • Dalsland
    • Blekslätten Gård
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #141 skrivet: 19 dec-13 kl 20:46 »
Fick mina idag också! Så fin! Och så glad att mina finisar var med!! Fast lite ledsen att inte min mjölkbild var med. Får förstora den, rama in och sätta upp i lagårn.

Tack bergsblomman!
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #142 skrivet: 19 dec-13 kl 21:50 »
Visst var det någon som beställde under förutsättning att mjölkbilden kom med?  :P ;)  Men det kanske går att göra något annat av den fina bilden?

  Följdfundering:  Hur ska vi göra nästa år, ska det bli lika bråttom då, eller ska vi starta insamlingen av bilder nu me'samma?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #143 skrivet: 19 dec-13 kl 23:46 »
Visst var det någon som beställde under förutsättning att mjölkbilden kom med?  :P ;)  Men det kanske går att göra något annat av den fina bilden?
Det har jag missat totalt, jag ber om ursäkt för det.  :-\ Mjölkbilden var ett fint motiv, men jag tog inte med den för att halva bilden var överexponerad och halva underexponerad samt utan skärpa, jag försökte fixa med bilden men lyckades inte så bra så jag valde dina andra bilder istället nilsegårn.  :)

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #144 skrivet: 19 dec-13 kl 23:52 »
Jag vill också tacka Bergsblomman för ett fantastiskt jobb! Först hade jag bestämt mig för att inte titta förrän det var dags att vända upp rätt blad men kunde inte hålla mig och skummade genom almanackan igår ändå.. dålig karaktär va haha  ;D ::)
Hur många år har ni fått fram en kalender? Det var andra året för mig att beställa nu.
Det är så kul att berätta vart den kommer ifrån för nyfikna gäster som tittar genom den här hemma!
En idé till nästkommande år är att på något sätt visa att den härstammar från alternativ.nu's egen gettavla ? :) kanske bara på framsidan eller smått på varje blad

...God Jul alla getvänner!
Tack o bock! :) Jag tror att det är fjärde almanackan i år. Bra tips till nästa år, kan ju även vara intressant att veta vems getterna är. Med nick alltså. (Om det finns intresse nästa år förstås)

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #145 skrivet: 19 dec-13 kl 23:59 »
Jag vill då klart ha  en! Och kommer mjölkningsbilden med vill jag ha flera!
Gick igenom tråden och ser att du skrivit detta, om du inte vill ha alla almanackor du beställt så får du skicka dem tillbaka till mig och få pengarna tillbaka.

nilsegårn

  • Inlägg: 1136
    • Dalsland
    • Blekslätten Gård
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #146 skrivet: 20 dec-13 kl 03:10 »
Nej nej!!!

Missförstå mig inte! Jag är jättenöjd! !! :-)
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #147 skrivet: 21 dec-13 kl 00:24 »
Tack o bock! :) Jag tror att det är fjärde almanackan i år. Bra tips till nästa år, kan ju även vara intressant att veta vems getterna är. Med nick alltså. (Om det finns intresse nästa år förstås)
*Räcker blygt upp en hand ...*  :-[ :-[  För du har verkligen lyckats väldigt bra hittills, Bergsblomman!  :D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

4-ever

  • Inlägg: 752
    • Skåne
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #148 skrivet: 21 dec-13 kl 01:03 »
*räcker upp handen bredvid trollmor*
Nytorp2089 hittar ni oss på fb. Göingegetter, Linderödsgrisar, fjällnära kossor, myskankor, skånegäss, höns, gotlandskaniner. Försöker bevara det "gamla" för att överleva ;)

Hönshjärna

  • Inlägg: 136
    • Finland
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #149 skrivet: 21 dec-13 kl 05:52 »
Räcker upp båda händerna

 

Smajsan

  • Inlägg: 1733
    • -
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #150 skrivet: 21 dec-13 kl 21:35 »
Tack Bergsblomman!
Helt underbar är den. Så fin  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Nina K

  • Inlägg: 1032
    • Skåne
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #151 skrivet: 21 dec-13 kl 23:27 »
ja

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #152 skrivet: 21 dec-13 kl 23:35 »
Tack Bergsblomman!
Helt underbar är den. Så fin  :)
Tack snälla! :D

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getalmanacka 2015?
« Svar #153 skrivet: 22 dec-13 kl 18:23 »
Dags att byta namn på den här tråden då?  (Eller starta en ny.)  Och peppa varandra att under hela året skicka in många fina bilder åt Bergsblomman att välja mellan?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #154 skrivet: 02 jan-14 kl 20:19 »
Gott Nytt get-år alla!  :)
Någon har betalat sin almanacka men missat att skriva sitt alias och jag vet ej vem. Någon som vet med sig att ha betalat den 23/12? 5 almanackor är obetalda enligt mina noteringar.
Hälsar Bergsblomman 8)

LimJans

  • Inlägg: 8881
    • Dalarna
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #155 skrivet: 02 jan-14 kl 22:42 »
Gott Nytt get-år alla!  :)
Någon har betalat sin almanacka men missat att skriva sitt alias och jag vet ej vem. Någon som vet med sig att ha betalat den 23/12? 5 almanackor är obetalda enligt mina noteringar.
Hälsar Bergsblomman 8)

Attans. Jag betalade idag men skrev inte att det var jag. Sorry!  :-[

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #156 skrivet: 03 jan-14 kl 01:59 »
Mysteriet löst! :D

Då vet jag även att nästa utan namn är din Jennifer :)!

LimJans

  • Inlägg: 8881
    • Dalarna
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #157 skrivet: 03 jan-14 kl 08:19 »
Mysteriet löst! :D

Då vet jag även att nästa utan namn är din Jennifer :)!

Skönt med lite sällskap i slarvarnas skämsvrå  ;D  :-[

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #158 skrivet: 04 jan-14 kl 03:44 »
Skönt med lite sällskap i slarvarnas skämsvrå  ;D  :-[
Ja, visst är det!  :-[  ;D
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Bergsblomman

  • Inlägg: 359
    • Värmland
    • Hästarna i Berg
SV: Getalmanacka 2014?
« Svar #159 skrivet: 04 jan-14 kl 19:07 »
Skönt med lite sällskap i slarvarnas skämsvrå  ;D  :-[
Ånej, du har inget att skämmas för, ditt namn stod så fint där som avsändare, när jag kollade.  :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser