Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Går det att flytta gammal sekelskiftesveranda till annat hus?  (läst 598 gånger)

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
Jo, det är så att en person tänker riva en stor tvåvånings veranda med en massa snickarglädje och annat då han behöver göra ändringar på huset där, han måste plocka ned den av tekniska skäl, men jag skulle väldigt, väldigt gärna vilja rädda den och bygga upp den igen hos mig då jag länge önskat en sådan som går i stil med huset och inte är gjord av fult, modernt profilsågat virke.

Går detta, eller är det bara att glömma?

Den är för stor att lyfta eller frakta i ett stycke, men jag funderar om det går att montera ned reglar, finsnickerier och annat och lasta det på en kärra utan att det blir totalförstört så att det går att sätta ihop dessa delar igen hos mig?

Jag vet inte hur det är ihopsatt, men tror det är tappar och "blad" som håller ihop allt.


Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.

ensamhet

  • Inlägg: 3969
    • Lappland
SV: Går det att flytta gammal sekelskiftesveranda till annat hus?
« Svar #1 skrivet: 11 feb-19 kl 21:49 »
Eftersom någon har satt ihop den så går det att ta isär.
En del bitar kan ju gå sönder, men då har du ju i alla fall en mallar att göra nya efter.

 

Nordic Vargtand

  • Inlägg: 3645
    • Hälsingland
SV: Går det att flytta gammal sekelskiftesveranda till annat hus?
« Svar #2 skrivet: 11 feb-19 kl 22:20 »
Fint, skall höra om jag kan komma och titta litet närmare på den och se mer exakt hur den är gjord...

Слава Україні! Героям слава!

Förenklar man någonting för mycket så blir det till slut helt obegripligt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

813 gäster, 2 användare
addebadde, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser