Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu har de kommit....  (läst 1989 gånger)

Crappy

  • Inlägg: 162
    • Norrbotten
Nu har de kommit....
« skrivet: 10 jun-05 kl 23:23 »
I kväll hämtade jag mina Åsbohöns. De installerade sig i hönshuset direkt och satte sig på sovpinnarna direkt. I morgon kommer ytterligare 3 höner och så skall jag hämta min stiliga tupp :D

Susanne

  • Inlägg: 439
Re:Nu har de kommit....
« Svar #1 skrivet: 12 jun-05 kl 19:23 »
Ja, och grattis till en mycket trevlig ras!  ;D

Hoppas du är en framtida genbanksanslutare också!  :D

Crappy

  • Inlägg: 162
    • Norrbotten
Re:Nu har de kommit....
« Svar #2 skrivet: 12 jun-05 kl 20:21 »
Tack för grattis! I dag vågade de sig ut ur hönshuset. Jag tycker att det är riktigt trevligt med galande i trädgården :)....har svårt att förstå hur människor kan bli så störda på tuppar




Hoppas du är en framtida genbanksanslutare också!  :D

Det kan nog bli omöjligt :o
 Tuppen är en blandras och kvinnan som föde upp hönorna har inte genbank utan köpt befruktade ägg  och kläckt fram dem. Lite synd men man vet aldrig vad som händer i framtiden. Jag blir kanske helt "tupp-biten".

Susanne

  • Inlägg: 439
Re:Nu har de kommit....
« Svar #3 skrivet: 13 jun-05 kl 20:29 »
Ja, omöjligt med de höns du börjar med nu, men du kanske blir biten på bevarandet av våra lantraser en dag, och vill genbanksansluta dig.  :) Men då måste du förståss skaffa höns från en genbank och bygga säkra rastgårdar/hönshus så de inte riskerar att beblandas med dina nuvarande höns.

Mina grannar som hör tupparna är visserligen lätträknade men tycker bara det är mysigt att höra dem. Jag kan ändå ha förståelse för att en del irriterar sig, om man har en tupp som jag hade första året. Han gol, och gol, och gol, oavbrutet hela dagarna i ända. Till och med jag blev irriterad av det ständiga galandet. Jag överdriver inte när jag säger att han aldrig var tyst. Då är det inte längre mysigt med hanegäll.  :P

I det stora hela håller jag med dig, det finns så mycket andra ljud som borde störa mer än en tupp, åtminstone om man bor i tätbebyggt område.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

741 gäster, 1 användare
Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser