Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kommer kommunen att komma på mig?  (läst 1751 gånger)

olle+

  • Inlägg: 13
    • Dalarna
kommer kommunen att komma på mig?
« skrivet: 11 apr-14 kl 11:28 »
Har tänkt att skriva mig i fädbodstugan i sommar innan vi har hunnit köpa ett "riktigt" hus. (Flyttar hemåt nu för att jobba och lämnar lägenheten i stan)
Denna stuga har då inge el eller vatten, bara gammaldags torrdass och diskvattnet går rakt ut på gården.
Kommunen har aldrig frågat under alla tidigare år om avloppslösning. Tror ni att de kommer att reagera nu om man är skriven där ute?

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: kommer kommunen att komma på mig?
« Svar #1 skrivet: 11 apr-14 kl 11:42 »
Har tänkt att skriva mig i fädbodstugan i sommar innan vi har hunnit köpa ett "riktigt" hus. (Flyttar hemåt nu för att jobba och lämnar lägenheten i stan)
Denna stuga har då inge el eller vatten, bara gammaldags torrdass och diskvattnet går rakt ut på gården.
Kommunen har aldrig frågat under alla tidigare år om avloppslösning. Tror ni att de kommer att reagera nu om man är skriven där ute?
Det går väl att ringa och kolla med den kommun det gäller utan att uppge namn etc, bara som en förfrågan menar jag. Tror inte de reagerar så länge du inte har dragit in vatten, men bäst att kolla upp det så det inte blir en dyr "överraskning".
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Rubensgården

  • Gäst
SV: kommer kommunen att komma på mig?
« Svar #2 skrivet: 11 apr-14 kl 12:16 »
Har du inget avlopp är det inget problem. Vi diskar i balja och slår ut i växthuset. Bo får du göra var som helst. Jag har bott i tält och var då skriven på församlingen och hemförsäkrad någonstans i skogen. :) Ge inte upp utan stå på dig!
/Jan

Torpfröken

  • Inlägg: 152
    • Uppland
SV: kommer kommunen att komma på mig?
« Svar #3 skrivet: 11 apr-14 kl 12:36 »
Har du inte indraget vatten i stugan så brukar man komma runt reglerna med avlopp om man komposterar avföringen.
Jag står skriven på en sådan stuga och ingen har protesterat.

olle+

  • Inlägg: 13
    • Dalarna
SV: kommer kommunen att komma på mig?
« Svar #4 skrivet: 11 apr-14 kl 14:40 »
Tack för alla snabba svar.

 

Edward.

  • Inlägg: 3134
  • A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: kommer kommunen att komma på mig?
« Svar #5 skrivet: 11 apr-14 kl 21:18 »
Nej  de har nog annat för sig
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

436 gäster, 5 användare (1 dolda)
Berberis, von tratt, Ebbe W, Miramis

* Forum

* Om tidningen Åter



- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser