Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kursgård för politisk konst  (läst 798 gånger)

Fröken Wåhlsten

  • Inlägg: 38
Kursgård för politisk konst
« skrivet: 17 jun-09 kl 16:34 »
Hej!

Jag jobbar som folkhögskollärare och ska dra igång en kursverksamhet på en gård i Sverige. Kursen ska vara kopplad till ett kollektivboende där deltagarna är sammanlagt 5-10 st som bor tillsammans i gårdshuset. På gården ska det finnas djur av olika arter samt odlingsmark att bruka.

Några ledord kring kursen är: etologi, freaganism, fysiskt arbete (sätta upp hägn, hugga ved...) fysisk träning (jogga med hundarna, yoga, bära höbalar och vatten...), mental träning (vipassana meditation), konst (måleri, teater, performence, skulptur och dans) politskt arbete (trycka affischer, göra t-shirts, göra hemsidor, anordna en kampanj, göra flygblad, göra en film...), lära sig om alternativa lösningar för en hållbar livsstil samt hälsa och produktutveckling inom vegetarianism.

Är du intresserad av att hjälpa till och skapa denna kursgård?

Känner du till en gård där det finns ett gårdshus med minst 8 rok, uthus som stall, jordkällare, vedbod mm och några hektar mark?


Skicka ett pm och berätta dina tankar så kanske vi kan göra det omöjliga möjligt...



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

610 gäster, 2 användare
Be, köksträdgård

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser