Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Andningsproblem och eksem  (läst 3699 gånger)

NettanPlettan

  • Inlägg: 86
    • Småland
SV: Andningsproblem och eksem
« Svar #20 skrivet: 13 jul-13 kl 18:47 »
Hur går det med geten?

Hoppas ni fått reda på orsaken! Lilla hjärtat!

Hippievagnen

  • Inlägg: 343
    • Västergötland
SV: Andningsproblem och eksem
« Svar #21 skrivet: 13 jul-13 kl 20:51 »
Nu mår hon bättre :-)

Jag behandlade med specialschampo och specialbalsam och använder regelbundet Humilac, som är återfuktande för huden, och hon har nu inga kala fläckar kvar. Pälsen är jättetunn fortfarnde men har växt tillbaka, och huden är mycket mjukare och lenare nu, så det verkar som det har gått åt rätt håll! Hoppas att det bara var så enkelt att knotten orsakade klådan.... Har hört flera som haft problem med knott-eksem i år, kanske har de varit extra aggressiva i år?

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Andningsproblem och eksem
« Svar #22 skrivet: 13 jul-13 kl 23:00 »
Känner inte ni också av knotten?  Det svider ju i ögonen bara av att man tittar ut genom fönstret ...  :(  De är helt enkelt vidriga.  Men det var de inte då när den här tråden startades, så något mer måste det vara.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

NettanPlettan

  • Inlägg: 86
    • Småland
SV: Andningsproblem och eksem
« Svar #23 skrivet: 13 jul-13 kl 23:09 »
Ohh vad skönt att höra.
Klåda är ju så fruktansvärt... Använder du nåt mot knotten?

Där jag bor så finns i princip inte knott och mygg, det är väldigt lite eftersom det är otroligt torr mark här och oftast blåsigt. Enda stället på jorden tror jag!
Så jag har inte hört något om att knotten är värre än vanligt i Jönköpingskrokarna iaf.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Andningsproblem och eksem
« Svar #24 skrivet: 14 jul-13 kl 01:18 »
Grattis, NettanPlettan och dina getter!  Jag går inomhus när plågorisen kommer fram, och de djur jag känner gör likadant.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

NettanPlettan

  • Inlägg: 86
    • Småland
SV: Andningsproblem och eksem
« Svar #25 skrivet: 14 jul-13 kl 14:41 »
Tack, vi är riktigt bortskämda!
Jag har haft funderingar på att flytta upp i skogen, men tror jag just ångrade mig ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser