Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  killning  (läst 1071 gånger)

drakvinga

  • Inlägg: 242
    • Småland
killning
« skrivet: 05 okt-07 kl 10:41 »
Hej
VAd behöver man som getägare tänka på när geten har killing i magen, hur vet man när killingen ska komma (geten går med bocken hela tiden så jag vet inte när det mest "spännande" hände )
sköter geten allt själv eller behöver man ta ut veterinär osv
tacksam för svar  ???
Bor på stor gård i kronoberg. med man barn och djur

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
Re:killning
« Svar #1 skrivet: 05 okt-07 kl 11:25 »
Det mest spännande har inte hänt ännu  ;),det är när killingen kommer/kommit.
Nu har jag inte geter men väl får ,min tacka fick 3 lamm i våras & hon fixade allt själv med baggen i samma hage.Men det är iofs inte alltid det går bra ,när baggen föddes fick jag hjälpa till .Håll koll på henne & ta reda på vilken vet. du kan ringa om det skulle behövas,så att du är förberedd menar jag.
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:killning
« Svar #2 skrivet: 05 okt-07 kl 19:17 »
Nu blir jag lite avundsjuk :( Hoppas att min Doris har nåt smått där inne. I och för sig har jag kastrerat Börje för att jag inte skulle få ett helt gäng nya getter, men jag hoppas lite att det blir nåt ändå. Hon kan ha blivit dräktig eftersom de alltid har gått ihop och kastrering skedde i juni!
Det är alltid kul med småttingar, men i mitt fall handlar väl det om att man ska ha plats för alla!

Men lycka till med dina små! Väntar med spänning på att du ska berätta hur fortsättningen blir!!!
Bor på min lilla gård med min stora familj!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

415 gäster, 3 användare (1 dolda)
Oskari, Guilliotine

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser