Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blommehöna?  (läst 4650 gånger)

moaoliver

  • Inlägg: 198
    • Norrbotten
    • vanacals
Blommehöna?
« skrivet: 19 jul-06 kl 00:07 »
Vet inte om nån kan hjälpa mig...men är det nån som har en aning om vad detta är för en ras? Jag vet bara att hon är renrasig...men jag har ingen aning! Suck!
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

_matte_

  • Inlägg: 100
Re:Hönsras??????
« Svar #1 skrivet: 19 jul-06 kl 00:16 »
blomme?? ???
Jag har inget emot vegetarianer... bara dom inte betar på min mark.. ;)

moaoliver

  • Inlägg: 198
    • Norrbotten
    • vanacals
Re:Hönsras??????
« Svar #2 skrivet: 19 jul-06 kl 11:28 »
Jag har också varit inne på Blomme, men hon är ju hättad och vad jag vet så är inte Blommehönorna det! ???
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

LM

  • Inlägg: 775
  • Föder upp gotlandskaniner i genbank.
    • Närke
    • Kaninhålan
Re:Hönsras??????
« Svar #3 skrivet: 19 jul-06 kl 12:46 »
Jodå, blomme kan ha hättor eller tofs som det brukar kallas. Jag tror det är en blomme. Fin höna.
Gotlandskaniner, genbank.

moaoliver

  • Inlägg: 198
    • Norrbotten
    • vanacals
Re:Hönsras??????
« Svar #4 skrivet: 19 jul-06 kl 16:06 »
Oj...Tack!

  Det visste jag inte... du har nog rätt, Blomme är nog vad det är då!!! TACK! :D
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Hönsras??????
« Svar #5 skrivet: 26 feb-07 kl 15:47 »
Nu kommer jag och krånglar till det  ;D Det "kan" vara en islänning också.

« Senast ändrad: 26 feb-07 kl 16:06 av Gruff »

Drevern

  • Gäst
Re:Hönsras??????
« Svar #6 skrivet: 26 feb-07 kl 23:20 »
Med största sannolikhet en blommehöna.

Skogstrollet

  • Inlägg: 251
    • Skåne
Re:Hönsras??????
« Svar #7 skrivet: 27 feb-07 kl 12:17 »
Jag hänger på i blomme-klangen. (Det är ju inte utan anledning att jag även sjunger i kör ;D)
Nåja, hon ser ut som flera utav mina blommehöns så det tror jag helt klart att det är 8)

christine

  • Inlägg: 1693
  • Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
Re:Hönsras??????
« Svar #8 skrivet: 27 feb-07 kl 12:27 »
Blomme är det. Har blomme som ser ut så.
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

iceman

  • Inlägg: 455
  • ät av livet innan livet äter dig
    • Dalarna
    • hoberget
Re:Hönsras??????
« Svar #9 skrivet: 13 mar-07 kl 12:39 »
ser ut som blomme höns.. är den renrasig ???
Lever  med kära maken på älskade Hoberg i Sunnansjö Ludvika Dalarna miljö och vänster aktivist) ... Bevarar fjällnära kor,  Jämtgetter,Gotlandskaniner, Hedemorahöns, till eftervärlden samt självhushåll...(genbank på  samtliga raser)

VascoDaGama

  • Inlägg: 15
    • -
    • chickendudes place
Re:Hönsras??????
« Svar #10 skrivet: 15 mar-07 kl 21:12 »
Det är en blomme. Den ser precis ut som min gamle tupp Errol Flynn, när han var ung. Det finns blommehöns både med och utan "frisyr".

Tingeling

  • Inlägg: 393
    • -
Re:Hönsras??????
« Svar #11 skrivet: 16 mar-07 kl 22:22 »
Nog ser det ut som en blommehöna ja.
Det svåra är inte att åldras...
Det svåra är att vänja sej av med att vara ung

Bubblisa

  • Inlägg: 76
  • Det man ger får man tusenfaldt åter
Re:Hönsras??????
« Svar #12 skrivet: 20 mar-07 kl 22:15 »
Så bra då, För jag är också säker på att den är en blomme, och varför skulle den inte vara renrasig!! Flertalet av mina ser ut så där, och mina blommor är rena..
Lisa


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 2 användare (1 dolda)
Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser