Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gargoylen  (läst 1974 gånger)

TL

  • Inlägg: 876
    • Östergötland
Gargoylen
« skrivet: 03 jan-16 kl 02:51 »
En bok av Andrew Davidson.

En helt underbar bok om kärleken tiden livet smärta o döden.

Andra gången ja läser om den.

Mvh Thomas
lev väl
Livet e hårt grymt orättvist.
Men en kan göra skillnad.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Gargoylen
« Svar #1 skrivet: 08 jan-16 kl 10:20 »
"This is basically tosh, but there may just be enough straight-facedly unsubtle metaphor-making, enough earnest literary allusions from Dante to Meister Eckhart, and enough touching faith in the power of naked sentimentality to sell books to make this a weird cult hit, some extremely silly writing notwithstanding. "A cheese strand dangled from her mouth to the edge of her nipple, and I wanted to rappel it like a mozzarella commando to storm her lovely breasts." Pizza, at least, may never be the same again."

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/reviews/the-gargoyle-by-andrew-davidson-926531.html

TL

  • Inlägg: 876
    • Östergötland
SV: Gargoylen
« Svar #2 skrivet: 08 jan-16 kl 23:01 »
 (:) ???

 o:)
lev väl
Livet e hårt grymt orättvist.
Men en kan göra skillnad.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

791 gäster, 3 användare
xaelanar, Be, Trolle_85

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser