Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Chocklad fläckar bondböna  (läst 579 gånger)

Trabajo17

  • Inlägg: 1
    • Södermanland
Chocklad fläckar bondböna
« skrivet: 11 mar-18 kl 11:47 »
Hej

Jag fick en kolonilott i somras, sent, hade inte varit odlat på länge. Satt bondblna och ärt men fick bruna fläckor, det jag teor är bondbönas kallade chockladfläck, en svamp men även en ful syren i området visade det, gick och kollade runt i området nämligen Grimsta och upptacke det samma på olika träd. Det lilla jag har hittat om detta är att fuktiga skyddad områden, där inte blåser drar sig sånt men vad ska jag så där. Har redan satt hallon buskar men visade i sent höstas hade samma syntom. Nu mistänker jag att det fanns en anledning att inte odla där..uh men nu har jag investerat i det. Vad ska jag göra, vad ska jag sa? Är sugen på potatis och smultron, dessutom folk går och förstår i området måste göra det icke atraktiv men....någon tips?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser