Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönspriser?  (läst 1750 gånger)

Vreta Backe

  • Inlägg: 2
  • Liten gård m två hönsbestånd; lant och dvärgkochi
    • Gästrikland
Hönspriser?
« skrivet: 18 dec-17 kl 09:17 »
 Hej, jag har fundering kring vad höns och kycklingar kan kosta?
Vad är skäligt att betala för t ex unghöns av rasen Maran och dvärgkochin? Är det någon som har erfarenhet, så är jag tacksam för svar. Jag är relativt ny som hönsfarmare.
Ka, ka, ka!

LenaMarie

  • Inlägg: 26
    • Småland
    • Loppan i Solberga
SV: Hönspriser?
« Svar #1 skrivet: 19 dec-17 kl 08:41 »
Det beror lite hur unga du vill ta dom. Är dom under veckan så kostar dom ca 65-85 och sen läggs det på lite för var levnadsvecka. När det syns om det är höna eller tupp brukar hönorna hoppa upp till runt 200, och köper du värpklara hönor kan det kosta 3-350kr  Om du inte har jättebråttom och tillgång till en kläckare så är det det absolut billigaste alternativet´+ att risken att få med sej sjukdomar hem är mindre med ägg.
Lycka till
Matägg, Avelsägg, Kattungar och Kaninungar ibland till salu.
Övernattningsrum uthyres (Sovrum, Vardagsrum & dusch/toa)
https://loppanisolberga.blogspot.se

piggetröska

  • Gäst
SV: Hönspriser?
« Svar #2 skrivet: 26 dec-17 kl 21:49 »
Snälla, kan någon förklara för mig kopplingen mellan Ekobyprojekt och priset på höns.

 ???

Piggetröskan


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 1 användare
Corvus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser