Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker boende någonstans på landet vissa helger, med bilavstånd till Stockholm  (läst 1147 gånger)

valerianarot

  • Inlägg: 1
    • -
Hej allihopa!

Jag är en nyexaminerad socionom som bor och jobbar i Stockholm men ständigt bär på en längtan ut till landet. För tillfället har jag ingen egen sådan plats att åka till och vara på över helgerna. Därför tänkte jag testa att kasta ut en fråga här. Min dröm skulle vara att under våren kunna åka bort vissa helger till en lugn plats omgiven av natur och kanske djur. Jag har tidigare extrajobbat på en slags visningsbondgård i stan och har därför erfarenhet av att arbeta med höns, grisar, hästar och kor. Det vore därför fantastiskt om jag kunde få komma vissa helger till en plats där jag kan få vara behjälplig med t.ex djurskötsel eller annat fysiskt arbete. Kanske finns det någon här som har ett extrarum eller en stuga som mest står tom om helgerna? Och/eller någon som skulle behöva extrahjälp vissa helger på sin gård/landställe med olika sysslor i utbyte mot att jag kan få boende över helgen till ett mindre pris?

Jag är superöppen för olika förslag. Det är bara att höra av sig till mig om du har några frågor eller vill prata vidare. Jag har en bil och kan ta mig ut så länge det inte är alltför många timmar från Stockholmsområdet.

Allt gott till er alla!  :)


Ida H.

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
Hej! Försökte svara via meddelandefunktionen på detta, men vet inte om du fick meddelandet, eller om du fortfarande söker. Har plats 2,5-3 h söder om Sthlm. Mvh, Ida


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

733 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser