Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Plats söker människor  (läst 2537 gånger)

spov

  • Inlägg: 5
    • Dalarna
Dalarna Plats söker människor
« skrivet: 10 sep-22 kl 13:26 »
En plats på några hektar utanför Avesta söker ett par, tre människor med tid och dådkraft för insiktsfull, kultivering!

Finnes: Ett par SMÅ åkerlappar med bördig lerjord som bröts på tidigt 1800- tal men sedan decennier ligger i träda. En skog som drömmer om fornstora dar då björken förde kommandot och granen spelade andra stämman. En lada och ett hus med en människa(kvinna 63, rask och rådig men med grav tidsoptimist störning) som odlar, röjer, slöjdar och står i. Men som själv inte kan ta vara på platsens möjlighet att producera mat, värme och skydd åt en liten grupp människor.

Önskas: Du som känner dig begränsad i din lägenhet inom pendlingsavstånd och drömmer om att skapa och odla i en köks eller skogsträdgård för eget bruk, kanske bli självförsörjande på någon eller några grödor?. Och eller som finner glädje i att inte bara vara eller strosa i skogen utan också vårda och bruka den.
Du som har många idéer men inte själv har viljan eller möjligheten att köpa mark/skog. Och inte heller har tillgång till släktingars och vänners platser.
Du som inte längtar till att bo i ett kollektiv men gärna lever enkelt och på sikt gärna skulle bo självständigt på platsen kortare eller längre perioder.
Men framför allt du som i frihet vill odla, vårda kultivera i permakulturens och det hållbara skogsbrukets anda och gärna arbetar tillsammans eller vid sidan av likasinnade.

Här finns plats för några människor till, svara med personligt meddelande.

 Spov på hoppfull kulturplats i träda!



Naturen__0022

  • Inlägg: 9
    • -
SV: Plats söker människor
« Svar #1 skrivet: 02 aug-23 kl 06:59 »
Hej! Jag heter Klara och är 26 år gammal. Uppvuxen i Stockholm med släkt från Dalarna. Så till stor del dalkulla. 🙏 Haft flera år av depression och utmattning i Stockholm. Med flertal jobbiga hälso besvär som jag nu kämpar för att läka. Jag skulle vilja bo med andra ute på landet och leva med självförsörjning!

snowbird

  • Inlägg: 71
  • Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
SV: Plats söker människor
« Svar #2 skrivet: 05 dec-23 kl 19:10 »
Hej
Är 71 år ung och lever i Stockholms Härliga Hässelby med mycket Natur och sjöar[emoji7]Men tyvärr så höjs hyrorna i skyhög fart varje år och inte till min fördel[emoji26]Längtat till landet har jag gjort hur länge som helst och även bott ensam i ett Torp med -30 och -3 inomhus så är lite härdad
Har en flicka katt och 2 händer med gröna fingrar och Mycket arbetsglädje både här och där så även i Textilt Hantverk
Jag letar efter ett boende permanent och jag önskar bo i min egna Yurta som jag då köper[emoji120]är kraftigt elöverkänslig så att bo i utkanten nära eller i skogen skulle vara Härligt
Tack
Vänligen Nicole

spov

  • Inlägg: 5
    • Dalarna
SV: Plats söker människor
« Svar #3 skrivet: 14 dec-23 kl 12:17 »
Plats söker människor, en komplettering till annonsen.
De kommunala kommunikationerna är obefintliga varpå ett körkort är av nöden eller vintervana av att färdas på cykel eller moped!

Nicole - du har ett pm.

 En ännu hoppfull Spov.....

metsalainen

  • Inlägg: 9
    • Västerbotten
SV: Plats söker människor
« Svar #4 skrivet: 25 mar-24 kl 17:34 »
Hej, jag känner  annonsen virkar intressant:) Jag söker en plats att jobba som volontär  om våren eller sommaren 2024 mot boende och eventuellt mat:) Jag är duktig på eko odling, plantering, städning, målning, matlagning och backning. Jag kan också skapa ting...jag är duktig på hantverk. Jag tycker att hjälpa och jag trivs bland människor. Jag är också glad i djur:) Mvh, Metsa


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

648 gäster, 1 användare
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser