Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fråga om separator  (läst 1313 gånger)

Hutte123

  • Inlägg: 4
    • -
Fråga om separator
« skrivet: 02 sep-22 kl 16:56 »
Har hittat en alfalaval separator . Tror att den är komplett , dock är jag fundersam på dom där ”konorna” man sätter på varann som jag har för mig ska vara 23 stycken till antal. Hittar bara 20 stycken såna . Är de avgörande tror ni eller kan man använda den med sin 20 stycken konor ? 🤔
Tacksam för svar 😃

esten

  • Inlägg: 2319
    • -
SV: Fråga om separator
« Svar #1 skrivet: 02 sep-22 kl 17:08 »
Det är olika många beroende på storlek på separator. Så det kan vara fullt antal.
Men den kommer inte att fungera om det är för få konor.

Hutte123

  • Inlägg: 4
    • -
SV: Fråga om separator
« Svar #2 skrivet: 02 sep-22 kl 17:18 »
Okej , tack för svar . Kände att jag kke inte tyckte de va värt att lägga ner tid på att fräscha upp den och fixa med den åsså stöp de på dom där konorna ändå 🙊😅 då ska jag ta tag i det och prova så får jag se vad som händer då 😃

Hutte123

  • Inlägg: 4
    • -
SV: Fråga om separator
« Svar #3 skrivet: 02 sep-22 kl 17:26 »
Förresten , har sett att du svarat på tidigare frångår om separator. Den modell jag hittat tag på är en alfalaval , colibri 4513 😃 kke du har koll på en sån om jag har tur 🙊😃😃
Mvh Anna

esten

  • Inlägg: 2319
    • -
SV: Fråga om separator
« Svar #4 skrivet: 02 sep-22 kl 20:47 »
Jag kan kolla lite på de som jag har och räkna konorna o dom. Så återkommer jag.

Hutte123

  • Inlägg: 4
    • -
SV: Fråga om separator
« Svar #5 skrivet: 03 sep-22 kl 12:48 »
Men tack 😃 gör gärna de 😃😃

 

esten

  • Inlägg: 2319
    • -
SV: Fråga om separator
« Svar #6 skrivet: 06 sep-22 kl 21:36 »
När man skruvar ihop kulan ska det bli tätt och inte skramla så det låter som det är mycket glapp mellan konorna utan det ska vara tillräckligt av dem för att fylla upp hela kulan.
Min minsta separator som jag har tillgång till just nu har bara 19 konor och jag har en mindre ändå som kanske har ännu färre.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

811 gäster, 5 användare (1 dolda)
RindertD, köksträdgård, S. K., javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser