Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  4v kyckling med vitt intorkat bajs  (läst 1359 gånger)

Sikio

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
4v kyckling med vitt intorkat bajs
« skrivet: 25 apr-22 kl 10:44 »
Hej,
Jag har ett gäng nu 4veckors kycklingar men jag är lite orolig för en av dem som utvecklas långsamt och har sen en knapp vecka tillbaka haft vitt illaluktande klet intorkat under kloaken. Kloaköppningen är också lite röd/rosa och svullen.
Jag har gjort rent rumpan på kycklingen två gånger om dagen för att det inte ska fräta på huden men det verkar inte bli bättre, den får kyckling startfoder och jag har provat att ge den A-fil, ska tilläggas att den själv verkar lite besvärad och petar mycket i baken med näbben. Jag har dock sett den bajsa ”normala” plumpar också så det vita verkar smyga ut när jag inte ser.
Den piper väldigt mycket och vill bara stå upp under värmelampan hela tiden. Vad kan vara för fel på den? Hittar inte så mycket om just vitt klet på kycklingar när jag söker på nätet. Ska tilläggas att jag nyss upptäckte en väldigt uppsvälld kräva på den, större än dens eget huvud. Är det avlivning som gäller? De andra kycklingarna växer och busar runt.

Är ny på området men redan väldigt fäst vid de små <3

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: 4v kyckling med vitt intorkat bajs
« Svar #1 skrivet: 25 apr-22 kl 13:46 »
Jag hade avlivat och skonat den från lidande. Den kommer med största sannolikhet att lida ihjäl annars. Tyvärr. Kycklingar som är hängiga och dåliga blir det oftast inte bra med, bättre att avliva.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Sikio

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
SV: 4v kyckling med vitt intorkat bajs
« Svar #2 skrivet: 26 apr-22 kl 06:58 »
Jag hade avlivat och skonat den från lidande. Den kommer med största sannolikhet att lida ihjäl annars. Tyvärr. Kycklingar som är hängiga och dåliga blir det oftast inte bra med, bättre att avliva.

Får nog bli så, tack för återkoppling!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

859 gäster, 1 användare
Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser